MUSICA RELIGIOSA
10!»
Miswao Familiare^.
Missne Familiares cum suis catib 0 angelicis . re celcr cine date.
Sotto questo titolo in caratteri rossi vedesi uno stemma tipografico avente nella parte inferiore le parole IìE. MARNEF.
Neil' ultima carta del libro avvi la seguente data:
Finisscnt Ics messcs famillcres vouuellement imprimers a poris Milcinqces. xriij.
D volumetto è in 4.° piccolo, e la musica è in canto fermo. Senza numerazione di pagine, ma col registro A-E. Sono ili tutto trenta carte.
Moitriondoiir (da) Oirolamo. Missa Psalmi, et Polvtoni quinis vocibus ad organimi modulati. A Hieronimo de Mon-dondono In Ecclesia Maiori Vicomercati rei Musicae Moderatore. Opus Primum. Nunc primum in lucem neditum Cum Privilegio. - Venetiis, apud Alexandrum Vincentium. 1624. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, Quintus, et Bassus ad Organum. In tutto opuscoli sei.
I.' autore nella dedicatoria serenissimo principi Carolo Archidiict Austriae chiama questo suo primo parto immaturo: primus hir ingenii mei foetus, praecox licei, et immaturus; e più oltre: Novit hir partiitenuitatem suant.
I.a data è di Venezia 25 Settembre 1G?-1.
Vengono poi appresso le seguenti poesie latine:
Presbiteri Christophori Saronni Canonici in Ecclesia Maiori Vicomercati
EEA2TIXON
J ii laudeni Auctoris:
Nymphas, & Faunos, volucres, sensuque carentes l'ertraxit syluas Orplieus ad Cytliarnm.
Dum Mixtas grauibus voces tu fundis acutas Orphea dum fldibus concinis, ipse traliis.
Te Dea Melpomene finxit virtutis amore,
Ne iinagis vrat amor, non dabit ista parem.
Eiusdem ad eundein.
Oceano impauidus rapido se credit Arion, Delphinoque sedens perfreta vasta natat.
Aequoreos trepidare metus, trepidare pericla Mondoiulone tuum nesciet vsque melos.
Te Carolo Cmlis verae virtutis asylo,
Ilocque magis Caroli nomine ciarus eris.
Le segnature dei fogli hanno così impresso: Missa Psalmi, ac Falsi bord. Hieronimo de Mddondono. Qìdnq. voc. Lib. I.
La parola Poli/Ioni che si legge nel frontespizio significa Falsibordoni.
Pare che il cognome di questo autore fosse Ferrari.
Nell'opera 7.a di Gio. Ghizzolo Concerti alVuso moderno a 4 voci. Milano ioli, posseduta dalla Biblioteca del Liceo, si vedono alcuni Mottetti indirizzati a un Iacopo Filippo Ferrari detto il M011-dondone, Alto nel Duomo di Milano. E nell'opera 17.a del detto Ghizzolo, salmi, Messa, et Falsi Bordoni Concertali a quattro voci, Milano Lo-mazzo 1025, trovasi a pag. 12 un Nisi Dorainns di Geronimo Ferrari, che io credo appunto il Mondondone qui citato.
Monferrato Natale. Missae ad usum Cappellani™ Quattuor, & Quinque vocibus Concinendae. Natalie Monferrati in Ducali Tempio Sancti Marci Yenetiarum Magislri Musices. Opus Decimum Ter-tium. Dicatae Illustrissimo, & Excellen-tissimo DD. Yincentio Amulio. - Yenetiis. Apud Josepkum Salam. Anno 1677.
- in 4°. Cantus, Altus, Tenor, Bassus, et Organum ad libitum. In tutto opuscoli cinque.
La dedicatoria del Monferrato ai Senatore Vincenzo Amulio non ha data, ed è priva affatto d'interesse.
L' opera presente contiene cinque messe a quattro, e una sesta a cinque voci; e tutte sono a Cappella.
Monteverde Claudio. Sanetissimae Yir-gini Missa senis -vocibus ac Yespcrae plurib,us decantandae, cum noniiullis 6a-cris concentibue, ad Sacclla eive Prin-cipum Cubicula accoinmodata. Opera a Claudio Monteverde nuper effecta ac BeatisB. Paulo Y. Pont. Max. consecrata.
- Yenetiis, apud Ricciardum Amadinum. 1610. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, Quintur, Sextus, Septimus, et Bassus Generalis (quest' ultima parte è in foglio con alcuni squarci in piena partitura). In tutto sono opuscoli otto. (A tergo del frontespizio è impressa la seguente dedicatoria):
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Sanctiss.mo ac Beatiss.mo D. N. Paulo Quinto Pont. Opt. Max. Claudius Monteverde S. P. 1).
Res quasdam Kcclesiasticas modulis Musicis conci-nendas quum in lucem emittere vellem. Maio-stati tuae (Pontifex Pontiflcum) qua vere nulla ad Deum propius accedit in orbe mortalium, nuncupare decreveram; verum, quia maximis, ac summis infima, ac minima non belle dicari cognoscebam, consilium piane mutassem, nisi tandem venisset in mentem materiam de rebus divinis suo quodam iure efflagitare incidi frontem operis, aut potius imprimi eius nomine, qui cla-ves Coeli habet in manibus, et clavum Imperii tenet interrisi Quo igitur sacri concentus eximio, ac pene divino tuo fulgore Illustrati splendescant; et quo supremo impertita benedictione mons ixi-guus ingenii mei magis, ac magis virescat in dies, et claudantur ora in Claudium loquentium iniqua, ad tuos sanefissimos pedes provolutus has meas, qualescunque sunt, lucubrationes defero et exhi-beo. Quare ut benigno vultu, atque sereno animo, quae humiliter otfero accipere digneris, etiam, atque etiam rogo; sic enim fiet, ut alacriori animo post hac, et maiori labore quam antea, et Deo, et B. Virgini, et tibi deservire possim ; Vale, et vive diu foelix. Venetiis Calendis Se-ptembris 1610.
In questa dedicatoria si toccano di sfuggita le maldicenze scagliate contro del Monteverde per le innovazioni da lui introdotte.
È singolare quest' opera per una Sonata a otto strumenti che accompagnano con lunghi ritornelli