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Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II

Gaetano Gaspari
Libreria Romagnoli Dall'Acqua, 1890, pagine 593

Digitalizzazione OCR e Pubblicazione
a cura di Federico Adamoli

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   I
   PRATICA
   110
   queste sole parole : .lancia Maria ora l>ro nobis. ripetute dieci volte, e sempre colla stessa cantilena, variata però e colla diversità delle figure e col cambiar il tempo.
   Gli strumenti che accompagnano questo bizzarro lavoro a voce sola di soprano, sono:
   Due cornetti in chiave di violino.
   Un violino da brazzo in chiave di violino.
   Un viuolino da brazzo in chiave di violino ( forse il secondo).
   Trombone, onero viuola da brazzo in chiave di tenore.
   Un trombone in chiave di tenore.
   Una viuola da brazzo in chiave di basso.
   Un trombone doppio in chiave di basso, oltre l'organo.
   Monteverde Claudio. Messa a quattro voci, et Salmi a Vna, Due, Tre, Quattro, Cinque, Sei, Sette, & Otto voci, Concertati, e Parte da Cappella, & con le Letanie della B. V. del Signor Claudio Monteverde già Maestro di Cappella della Serenissima Repu-blica di Venetia. Dedicati al R.m° P. D. Odoardo Baranardi Abbate di Santa Maria delle Carceri della Congregatione Camaldolense. - In Venetia, Appresso Alessandro Vincenti. 1650. - in 4°. Canto, Tenore, e Basso Primo Coro; Alto, Tenore, e Basso Secondo Coro, con Basso continuo. In tutto sono libri 7. (In fronte alla seconda carta è impressa la seguente dedicatoria):
   Padrone e Signor Reverendissimo
   Queste sacre Reliquie dell'opera dell' Eccellentissimo Monteverde, che non senza miracolo doppo la morte di lui mi toccò pietosamente raccogliere, vengono hora pubblicate da me per sodisfare alla comun diuotione.
   Io non saprei in altra mano più religiosamente ri-porle, eh' in quella della reueritissima Paternità sua; dal cui patrocìnio saranno di sicuro accarezzate, mentr' ella intendentissima, & appli-catissima a tutte le scienze, prende ancora sommo diletto delle Musicali armonie. Quali sieno queste, non occorre che m' estenda in significarlo, a chi ogni giorno «on molta curiosità frequenta i Parnasi, e fauorlsce i professori di si bell'arte; e con tanta ambitione gode forse di avvezzar 1' orecchie à questi canti terreni, mentre le promette il suo gran merito quei del Cielo, mercè delle molte virtù che l'adornano, delle quali ancor io viuo ammiratore assai frequente. Goda pertanto il dono che ler fò di questo, e mi con-serui la sua gratta, che sarà il favor, che potrò riceuer dalla Pkterr.ità sua Reuerendissima maggior d' altro: E le bacio le mani.
   Di Venetia à di 11 Decembre 1649.
   Di V. P. Reuerendissima
   Humilissimo, e Deuotissimo Seruitore ALESSANDRO VINCENTI
   Non sapremmo indovinare il significato del primo periodo di questa dedicatoria laddove dicesi che
   non senza miracolo furono raccolte queste sacre reliquie del Monteverde.
   Verso la fine di quest' opera havvi uu Magnificat a sette voci e due violini, del signor Francesco Cavalli organista di s. Marco.
   Morale» Cristoforo, spagnuolo. Cristo-phori , Moralis Hyspa , lensis Missarum , Liber Secundus. - (In fine:) Impressum Rome per Ualerium , Dcricum et Ludovieum fra , tres anno salutis , MDXLIIII Cum gratia & privilegio. -in fol. grande. Il volume ha carte CXXXVIII numerate alla romana. (A tergo del frontespizio è impresso la seguente dedicatoria):
   « Sanctissimo Paulo Tertio I'ontillci Maximo. Cristo-phorus Morales Ilispalensis. S. P. D.
   » Inter ingenuas artes liberalesque disciplinas Musicam ipsam principem locum obtinere non ambigitur. Vel quod & animis, & corporibus nostris maxime cognata est; animos enim ita oblectat ac com-movet, ut quaevisalia; ita corpus, ut nulla alia. Vel quod sola ex omnibus illis artibus tantum viin utrobique exercet, ut corporibus ( si Gellio credimus) medeatur, animoruinque molestias ab iinmundis spiritibus allatas magna ex parte mi-nuat. ac allevet. eosq ; ad cognoscenda divina Consilia sursum erigat, atque extollat: Hoc enim certe in Heliseo, illud in Saule factitatum esse sacris literis est proditum. Vel quod e coelestium orbium ratione ad coelestium Deique Opt. Max. Laudes canendas deducta est, atque ir. inentes nostras immissa dlvinitus. Quamobrem plerumque demiratus sum, cur eain ipsam maxima Musico-rum, praecipue aetatis nostrae, pars ad ineptias converterit, atque utinam non etiam ad obscoena ; perpaucique ea, ad quae instituta est. utantur. Cumque eximiae praestantissimaeque huius artis vicem dolerem ; eorumque ingratum animum in Deum tanti huius inuneris largitorem cum meo ipse animo detestarer: constitui prò virili parte ei succurrere, totumque studiura meum atque operaia, quam in hanc disciplinam impendi, in divinis laudibus canendis ponere, atque collocare. Itaque octo Missas (ut populari verbo utar) iampridein emisi. Cumque his qui in Musica facilitate ex-cellunt haud omnino eas displicuisse inteilige-rem: decrevi illis alias octo subiungere: Quas cum tuo nomini Paule Santissime dicare vellem, initio ab hoc me Consilio absterrebat Beatitudinis tuae fulgor: meaeque tenuitatis oculos ingens tantae istius maiestatis tuae splendor perstringe-bat. Caeterum deinde animadvertens te, quamvis in supremae istius dignitatis fastigio positum, longe tamen omnium humanissimum esse, atque benignissimum, accepì fiduciam ; teque non omnino aversaturum nostras has lucubratiunculas esse speravi: muitisque nominibus haud sane in-dignuin duxi eas tibi nuncupare. Primum quia tu ea, quae ad Dei immortalis religionem spectant unus ex omnibus maxime & curare debes & uti debes curas: tantumque omnibus pontiflcibus in hac diligentia antecedere solitus es, quantum ipsi caeteros homines ea anteire debebant. Deinde quia in arte hac divina, hoc est Musica, tibi divino viro composita opuscula non dicando, videbar te morum tuorum maxima germana arte fraudare ; eos enim ita usque ab ipsa pueritia instituisti, ut musicum quodammodo concentum sapiant: tan-taque etiam in his quae ad caeteros spectant uteris prudentia, Consilio, sapientia: ita omnia miro quodam ordine suis partibus, a te sunt di-, gesta, atque disposita, ut harmonicain quandam