Stai consultando: 'Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II ', Gaetano Gaspari

   

Pagina (123/578)       Pagina_Precedente Pagina_Successiva Indice Copertina      Pagina


Pagina (123/578)       Pagina_Precedente Pagina_Successiva Indice Copertina




Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II

Gaetano Gaspari
Libreria Romagnoli Dall'Acqua, 1890, pagine 593

Digitalizzazione OCR e Pubblicazione
a cura di Federico Adamoli

Aderisci al progetto!

   
[Progetto OCR]




[ Testo della pagina elaborato con OCR ]

   MUSICA RELIGIOSA
   119
   Ego ut haec magna laude & admiratione digna esse non nego, ita singularem illam tuam in rebus homanis administrandis iustitiam, incredibi-lemque in cui tu rerum divinarum tuendo, au-gendo, ornandoque pietatem praeter caetera di-gnitatis tuae ornamenta, perpetuo colam atque praedicabo. Atque haec sane res etiam nunc 1110-vit me hominem tibi nulla re adhuc notum ut maxime cuperem haec ingenii, & peritiae musicae (quantulacumque in me est) opera velut quaedam mei erga res divinas. tuamque Maiestatem studii & observantiae testimonia tibi commendata, pro-bataque in lucem exire. Nemo enim tanto aucto-ritatis tuae pondere oppressus audebit vituperando Si reprehendendo labefactare quod Regis omnium maximi & religiosissimi laudatione, & approbatione munitum fìrmatumque cognoscet ».
   Otto messe contiene quest'opera, cioè: 1. spem in alium. 2. Primi toni. 3. Brevis. 4. De Feria. E sono a quattro voci. V homme arme, e Replea-tur Os meum a cinque voci. Le ultime due a sei voci sono intitolate De Beata Virgine, e Missa Ut re mi fa sol la.
   Della presente originale edizione parla il Baini, T. I, pag. 353 e segg. lino a pag. 364, dove ne cita le varie ristampe.
   Palestrina (Da) «io. Pier Luigi. Joannis Petri Loysii Praenestini in basilica S. Petri de Vrbe capellae Magistri. Missarum Liber Primus. (In fine): Impressum Romae apud Heredes Al-loysii dorici Anno Domini M . D . LXXII - in foglio grande. Non v' ha numerazione di carte; ma il Registro va da A fino a M, tutti di otto carte, eccetto P M che n' ha dieci. Sono carte 98, l1 ultima delle quali è bianca. (Benché sia questa una ristampa della l.a edizione del 1554, pure contiene la dedicatoria che è qui sottoscritta):
   « Julio Tertio Pont. Max. Joannes Petrusaloysius Prae-nestinus Foelicitatem.
   » Christiana stimmi Dei laudes exquisitioribus rithmis cum cecinissem paucis ante diebus; nulli magis quam tuo immilli eas dicaro visuin est; non eo solum nomine quod tu vnus in terris proxime ad Deum accedis: sed quod natura ita Musice faues: ut sperare mihi posse uidear, non ingratum fu-turum, si tuae sanctitatis dignas aeterno prae-conio laudes post deum cantare aggrediar ; quod mihi diu lacero ut contingat iion minus peto quam opto. Vale ».
   Nel mezzo del frontespizio vedesi una stampa in legno rappresentante il Papa seduto in abito pontificale, in atto di ricevere il libro delle messe e di benedire il Palestrina che in cotta genuflesso a'suoi piedi glielo porge. Nel retto delia seconda carta è impresso il seguente indice delle messe:
   MISS A II r M fXDEX Quatuor vocibus
   Missa Ecce saCerdos magnus.
   Missa O regem celi.
   Missa l'irtute magna.
   Missa Gabriel arcliangelus.
   Quinque vocibus
   Missa ad cenam Agni prouidi.
   Veggasi Baini, T. 1, pag. 34 e 35.
   Notisi che la stampa in legno del frontespizio è quella medesima che si vede nel secondo libro delle messe a quattro e cinque voci di Cristoforo Mo-rales impresse in Roma in gran foglio l'anno I54i per Valerium Doricum et Ludouicum fratres.
   Palestrina (I>a) Gio. Pier Luigi. Jo.
   Petrialoysii Praenestini Missarum cum quatuor et quinque vocibus, Liber Quar-tus Nunc denuo in lucem aeditus. - Yenetiis Apud Angelum Gardanum 1582. -in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, Quintus, e Basso Principale col Soprano a due righe e colle numeriche segnature degli accordi. In tutto opuscoli sei.
   La dedicatoria del Palestrina Gregorio XIII Pont. Maximo che trovasi in quest' edizione a tergo del frontespizio si legge per intero nel Baini, T. I], pag. 134 e segg.. tanto nelP originale latino che colla traduzione italiana fattavi dal suddetto biografo; il quale rapporta come prima impressione del presente' libro quarto di messe la seguente : Romae, apud Alexandrum Gardanum 1582; e soggiugne di aver veduta questa sola veneta ristampa dell' opera sopracitata.
   Ignorò peraltro il Baini 1' esistenza del Basso Pren-cipale co y soprano, del quarto libro delle Messe a quattro e cinque voci, delV Eccellentiss. Gio. Pietro Aluigi Palestina. Nouamente fatto d'Alessandro Nuìioloni Organista. In Milano, Presso V herede di Simon Tini, & Filippo Lomazzo. 1610. in 4°, libro di facciate 127 che è unito ai cinque libercoli delle parti vocali nel presente nostro esemplare.
   - Joannis Petri Aloysii P/aenestini Sa-
   crosanctae Basilicae Yaticanae Capellae Magistri i Missarum Liber Quintus Quatuor, Quinque, ac Sex vocibus conci-nendarum, nunc denuo in lucem editus. Cum Privilegio Summi Pontificie. Supe-riorum permieeu. - Romae Sumptibue Jacobi Berichiae M . D . XC. Apud Franciecum Coattinum. - m foglio massimo. Sono carte 152 numerate da una sola parte, e due non numerate in principio pel frontespizio e per la dedicatoria. Nel retto della seconda carta havvi la seguente dedicatoria:
   « Serenissimo D. D. Guilielmo Corniti Palatino Rheni utriusque Bavariae Duci Domino meo elementis-simo Joannes Petrus Aloysius Praenestinus F.
   » Multi quidem sunt, semperq. fuerunt ( Dux Serenissime) viri prlncipes ac potentes, qui Musicen coeleste ac divinum inventum summo in honore ac precio habuerunt, quiq. eximia eius suavitate, qua nihil animo atque auribus accidere iucundius potest mirum in modum sunt delectati. Caeterum qui tecum praeclarae huius facultatis studio ac patrocinio comparari possit, vix sane scio, an quemquain ex omni saeculorum memoria proferre liceat. Quippe quam animi magniflcentiam, opu-lentiamq. fortunae, plerique vel in lubricis, su-pervacaneisq. voluptatibus vel in rebus non ad-modum utilibus ostentare solent, eam ipse ita in sacram Musicen confers, ut nulli labori atque im-pensae parcas, quo Sacra quibus magna religione quotidie intere* quanta maxima concentuum dul-cedine & maiestate apud t^ rpiebrentur. Quorum