I
122 pb.
ac temporam varietale, orbein terrarum regi, ac foueri atatuit; nihil tandem à natura est, quod non concordiam, & harmoniam quandam prese-• ferre videatur. Cum igitur inter Musicae profes-sores Joannes Petr'Aloysius Praenestinus tam-quam lucidissimus sol inter sydera, omnium ad-miratione potissimum emicauerit, praeter caetera eius nobilissimi ingenij opera in ipso orbis con-speotu posita, multas etiam Missas cantu compo-suit; quae cutn hactenùs latuerint, tandem diuina ope in lucem prodiere, ex quibus cum aliquae octonis vocibus ad manus meas peruenerint, eas tamquam omnibus celebriores in lucem edere, tibique Heuerendissimo P. libenter dicare statui ; tum quia huiusce diuinae uirtutis te peritissimum cultorem semper agnoui, tum etiam quia optime perspexi tuam erga fratres meo* non vulgarem benevolentiarn, qua me tibi inagis deuinctum tenes. Obsecro igitur, vt tanti viri portum laeto & grato animo accipias, meque tibi deditissimus conserues, protegas, ac tuearis. Vale. Yenetijs die 20 Men. Aprilis 1601.
Quest'edizione è citata dall'Ab. Ruini, T. II, pag. 304, ed è l'ultima delle opere pubblicate dopo la morte del Palestrina. Potrebbe intitolarsi il XIII Libro delle Messe di questo illustre compositore.
Palestrina (Da) Gio. Pier Luigi. Mis-earum cum quatuor vocibus Liber Primus. Àvctore Jo. Petro Aloysio Prae-nestino. Nunc recens in lucem aeditus. Yenetìis, apud Jacobuni Vincentium 1605 - in 4.° piccolo. V' ha il solo Tenore e Basso, (Senza dedicatoria).
È simile quest' edizione aìla milanese del 1590 e alla posteriore del medesimo Giacomo Vincenti del 1608.
- Missarum cum quatuor vocibus Liber
Primus, Auctore Joan. Petro Aloysio Praenestino, Nunc recens in lucem aeditus. - Venetiis Apud Jacobum Yin-centium. 1608. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, et Bassus. In tutto opuscoli quattro. (Senza dedicatoria).
Tre messe contiene quest'opera: la prima papae Marcelli; la seconda Sine nomine; e la terza Missa breitis Quinti Tani. E notisi che la presente edizione è ristampa fedelissima di altre più antiche, e date in luce mentr'era ancor vivo il Palestrina: come per esempio di quella di Milano 1590. Queste stampe furono ignote al Baiai (Vedi T. I, pag. e 291). È però inesplicabile come l'Anerio si spacciasse per riduttore della Messa detta di Papa Marcello da sei voci a quattro, laddove a tal numero si vide pubblicata sin dal ir>90.
Messe a quattro voci. Lo tre prime del Palestrina, cioè: Isto Confessor, Sine Nomine, & di Papa Marcello, ridotta à quattro da Gio. Francesco Anerio, & la Quarta della Battaglia, dell'istesso Gio. Francesco Anerio. Con il Basso continuo per sonare. - In Roma, Per Luca Antonio Soldi. 1619 - in 4°. Alto, Tenore e Partitura per V Organo.
Quest'edizione fu ignota a* K,uni, Che nel T. 1, pag. 288, ne registrò altre di data posteriore.
Palestrina (Ila; Gio, Pier Luigi. Messa detta di Papa Marcello, a sei voci , in partitura, per soprano, contralto, due tenori (stesi in chiave di contralto) e due bassi. - Milano, per Gio. Ricordi.
Trovasi a pag. ! dell' Antologia classica musicale pubblicata dalla Gazzetta musicale di Milano, Anno VI, 184'.
----Missa tu es Petrus sex vocum. Partitio. -
Ratisbonae, Sumptibus, chartis et typis Friderici Pustet, 1869. - in 4°, di pag. 50.
Il Baini nel Tomoli della sua nota op/;ra sul Palestrina a pag. 343, riferisce che questa messa inedita esisteva nella biblioteca Aitaempsiana, passata pioscia nella Ottoboniana e finalmente nella Vaticana. Erano sei volumi di musica, e in uno di essi aveaci il seguente frontespizio : Ex codi-cibus Joannis Angeli Ducis ab Altaemps. Missae Joannis retri Aloysii Praenestini, Primus libar nondum impressus usque ad hunc aìinum ltìll, sed fldelissime transcriptus a propriis origina-libus: Liber secundus: Liber tertius: Anno D. 1607. Romae apud Altaemps. Il secondo di tai libri consta della sola messa Tu es. Petrus a tì voci: e questa è veramente inedita. Ella è diversa affatto dalla messa Tu es Petrus fatta imprimere da Tiberio de Argentis nel libro XII l'anno 1(501. Siffatta messa, inedita al tempo del Baini, fu pubblicata ultimamente per cura dell' Haberl colla sovraccitata edizione.
- Messo in partitura nella raccolta edita
da Carlo Proske a Ratisbona gli anni 1855-61 col titolo: Selectus novus missarum praestantissimarum super ioris aeri auctorum, etc.
1. Veni Sponsa Cliristi, messa a ì voci, tolta dal
libro IX di quelle dell' autore.
2. Assumpta est Maria, messa a sei voci.
3. Bum complerentur, a sei voci, tratta dal li-
bro Vili delle messe del Palestrina.
Nell'altra raccolta fatta dallo stesso Carlo Proske col titolo: Musica divina, si trovano in partitura le Messe seguenti: 1. Missa brevis 4 voc. 2. Missa iste confessor 4 voc. 3. 3/AS.sfi dies sanclijicatus 4 voc.: e nella Jla edizione ili questa raccolta fatta dall'Haberl si trovano, l. Missa brevis. 2. Missa iste confessor, 3. Missa lauda Sion, 4.- Missa Jesu nostra redemvlio. 5. Missa sin nomine.
Nel catalogo Santini pag. VI tergo, n. XVT, trovasi citato del Palestrina:
Missarum cum 4. 5. ac G, vocibus Auctore Joan. Petro Aloysio Praenestino, nunc donno impressae, et diligenter recognitae. Liber Secundus. - Venetiis apud Angelum Gardanum ir>98. in 4.° (Senza dedicatoria).
Questa ristampa ricordata dal Baini, T. I, pag. 280, nota. 381.
Cruci funs, a quattro sole voci, canto, alto, tenore e basso.
E impresso a pag. 31 dell' Antologia classica musicale pubblicata dalla Gazzetta musicale di Milano, Anno III, 1844.
- Offertoria totius anni quinque vocibus,
auctore Joan. Petro Aloysio Praenestino. Pars prima et secundn. - Partitura ms. in 4°.