MUSICA RELIGIOSA
125
comincia con due carto non numerate poi seguono carte lxxxv segnate alla romana.
Mancando a questo volume il frontespizio gli fu posto dal Gaspari il surriferito titolo onde in qualche guisa indicar 1' opera.
Nel retto delia seconda carta havvi la seguente dedicatoria :
Ad Reatissimum Clemente™ Octavum Pont. Opt. Max. Vincentius Pellegrinus Pisaurensis Canonicus.
Congruum fuit (Beatiss. Pater) ut, quemadmodum in coeìis Angeli, ita homines in terris Dei Creatoris optimi laudes concinne modularentur, cum unus homo rationis particeps sit Angeli quam simil-limus & prae caeteris animantibus concentus Musices probe noscat, solusque Deum colat, ac eidem omnia grati animi argumerita colendo in dies exhi-beat. Quamobrem huiusmodi laude digna tenuit consuetudo, a priscis usque deducta temporibus, ut in sacris Aedibus Dei altissimi laudes musicali concenti! celebrarentur. Cum igitur in Musices arte ego (quantuncunque munus hoc, et beneficium a Deu mihi tributum, atque impertitum sit) maxime elaboraverim : nonnulìas modulationes ad Organi sonum nioderandum elocubratus, iam quatuor ab hinc annis edidi: quas quidem, etsi pere-xigue, tamen ad ecclesiasticos concentus accomo-datas fere non dubito. Nunc vero Missas octo cantus modulatine expressas. ac in sancissimo Altaris sacrifìcio adhibendas, Tibi Sanctiss. Bea-tissimoque Clementi quoad eius facere potui, mo-dulatus, consecrandas existimavi; qui animum in-duxerim meum, Beatitudinem tuam Tyrio licet murice insignitami auctoritate ad Deum acceden-tem, rebus praeclare, & sancte gestis superiores summos Pont, longe praestantem non tamen asper-nari eos, qui in artibus ingenui?, dies, noctesque invigilant; ut, si fieri potest, excellant. Immo fama percrebuit toto Terrarum orbe, Clementem Pont. Max. adeo virtutes sublevare iacentes, adeo ingenius favore. & optimo cuique opitalari, k subsidio esse, ut hoc saeculum vere foelix, vere aureum, &. augustum haberi posse videatur.....
Musicae vero fac.ultas tantum per Te ipsum, & abs Te uno accepit incrementuin , ut quae iam ad inclinatala , prope iacentem fortuna'in redacta videretur, in lantani modo dignitatem, ac ampli-tudinem ascenderit, ut caeteris omnibus artibus & disciplinis praeposita excellat. Atque id facis tuo merito; est enim rationi maxime eonsenta-neum, ut eius praecipue facultatis, qua Deo Opt. Max. laudes al) hominibus concinnuntur, is inter homines protectur existat, qui eiusdem omnipo-tentis Dei supremas in terris vices, ac munta sustinet. Tandem virtutes onrnes, nec non elegan» tiores, ac politiores literae in suinmum per Te honorem devenerunt. Quapropter Tibi haec omnia debentur. Tibi accepta referentur, atque abs Te uno non solum Italia, sed etiam tota Europa ac Orbis terrarum universus hoc tantum, tamque egregium, «Se singulare beneflcium recognoscit. Accipe igitur, (Cleinentissime Pastor), hasce rneas Musicae lucubrationes. meae perpetuae ergaTuain Sanctitatem observantiae testes. Atque hoc, si mihi contigerit (quae tua est summa benignitas), ani-plissimum fructum putabo me consecutivi, atque animi tui magnitudini satis cumulate fecisse. Interim sic Petrus, in cuius locum es sulfectus, sic Te Christus, cuius personam inter mortales geris, Christianae Keipubl. diutissime, foelicissimeque servet incolumem. Dat. Venetiis M. I)C. III.
La data di Venezia sottoposta a questa dedicatoria ci svela che in quella città si fece la presente edizione.
Apprendiamo da ciò che scrisse l'autore che quattro anni prima (cioè del 1599) avea pubblicate certe sue composizioni per organo, le quali probabilmente furono Ricercari.
A tergo dell' ultima carta è impresso il seguente :
INDEX MISSARUM Missae quatuor vocibus.
Missae Aue Regina coelorum......folio t
Missa Osanna Filio Dauid. ......fol. io
Missa Estote Fortes in Bello. ..... foì. >9
Missa Parib. Vocibus.........fol. 28
Missa brevis...........Ibi. 30
Quinque vocibus
Missa Sine nomine.........fol. 42
Missa Quam pulcbrl sunt.......fol. r.c
Missa Defunctorum.........fol. 72
Penna Lorenzo, bolognese Messa e Salmi Concertati à cinque voci, con doi Violini ad libitum. Di Lorenzo Penna da Bologna, Maestro di Capella in S. Illario di Casal Monferrato. Opera Prima.' Dedicata All' Illustrismo (sic) & Eccellentissimo Signor Oratio Co. Canossa Marchese di Caliano, e Caualier del Redentore. - Per Carlo Francesco Rolla Stamp. in cima di Contrada larga (Milano 1656). - in 4°. Il solo Canto.
--Galeria del Sacro Parnaso Ornata con
adornamenti di Messe piene , e Breui à 4. & 8. voci (se piace) con vna Messa Concertata à 4. & 8. voci (se piace) & Instrumenti ad libitum Libro Secondo. Di F. Lorenzo Penna da Bologna Carmelitano della Congreg. di Mantoua, Maestro di S. Teol. Dott. Colleg. fra gli Accademici Risoluti, Filaseli isi e Filarmonici T Indefesso. Opera Decima Consacrata Alli Immensi onori dell1 Infiammata, Diletta, Sofferente, e Vergine Feconda S. Teresia di Giesù Carmelitana. - In Bologna per Giacomo Monti. 1678. - in 4°. Canto Primo Choro obligato: Alto Primo Choro ad libitum : Tenore Primo Choro ad libitum : Basso Primo Choro obligato : Canto Secondo Choro ad libitum : Alto Secondo Choro obligato : Tenore Secondo Choro obligato : Basso Secondo Choro ad libitum : Violone ò Tiorba : e Organo. In tutto opuscoli dieci.
La dedicatoria s'aggira tutta quanta in bisticci sulla parola Galeria. Poniamo qui sotto l'indirizzo, e il fine:
: Santissima e Purissima Vergine, e Martire d'Amore.
......In somma Voi (o Diua ) sareste il Mida di
questa mia pouera Galeria, se ini degnaste entrare. Ve la consacro col cuore ; e se foste soife-rente frà tante spine , flagelli e tribulationi di vostra immaculata vita, soffrite anche le mie