MUSICA RELIGIOSA
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viuezza già molti anni fà le ho sepolte nel si-lentio. Questo Signore le ha uolute rissuscitare co '1 mezo delle sue stampe, ma ciò non si può fare senza miracolo, onde rissoluo d'appoggiarle alla miracolosa virtù, e protettione di V. S. Molto Illustre la quale hà honorato sempre le mie deb-bolezze , mentre si è degnata seruirsene anco in cotesta Nobilissima Città di Parma. M'assicuro, che se non gradirà il dono per non esser d'alcun valore, non sprezzerà il donatore, il quale molto tempo fà le donò quanto puote, mentre donò tutto se stesso. Con prima occasione eh' io possi svilirla, le inuierò quelle Musiche, che mi ricerca; in questo mentre di tutto core bacio à V. S. le mani.
Venetia li 12. Settembre. 1648.
Di V. S. Molto Illustre, e Molto Reuerenda
Obligatissimo Seruitore GIO. ANTONIO RIGATTI.
Non è noto chi fosse l'Alessandro Galli musico eccellentissimo, cui 1' autore dedicò questa sua opera. Rilevasi nondimeno ch'era Sacerdote (tale indicandolo il Molto Reverendo) e che avea dimora in Parma.
Neil' Accademia Filarmonica si conserva :
Messa e Salmi ariosi a tre voci concertati, & parte con li Ripieni à beneplacito. Di Gio. Antonio Rigatti. Nouamente ristampati. - In Yenetia 1657 Apresso Francesco Magni. - in 4°. (Senza dedicatoria). Ristampa dell'edizione del 1643.
Rodio Hocco, di Bar. Missarum Decem. Liber Primus Rocchi Rodij Civitatis Ba-rensis. Cum quatuor, quinque, et sex vocibus. - Impressum Romae apud Vale-rium Doricum. Anno Domini M.D.LXII. - Copia ma', in 4°, tratta dall' opera a stampa, e in ben fatta partitura ; di carte 160 e del secolo scorso.
Sigismundo Augusto Inclito Regi Polonorum Magno Duci Lituanorum, Russorum, Brussoruni, Maso-vioruin et Samagitarura Domino. Rochus Rodius Barensis humilis vassallus S. P. 1).
Quoniam, Rex Sacratissime, nullum munus Rei-publicae alferre maius meliusve possumus quam si doceamus iuuentutem: iis praesertim temporibus atque moribus, quibus ita prolapsa est, vt omnium opibus refrenanda atq ; coercenda sit ; maiorum laudibus allcctus, ne mihi soluti) natus viderer, sed et amicis et tibi Regi meo undiquaq: exacttssimo, conatus surn hoc in lucem opus Mu-sicum dare, quod alios delectet et me ipsum laudibus illustret. Nana caeterarum rerum studia neque temporum sunt, neque aetatum omnium , nec quidem locorum : Musica vero adolescentiam agit, senectutein oblectat, secundas res ornat, adversis solatium praebet, delectat domi, non impedit foris, pernoctat nobiscum, peregrinatili-; quam si ipsi neque attingere, neque sensu nostro gustare possumus, tamen eam mirari de-bemus etiam cum in aliis videamus. Quare cum ego assiduis laboribus, longoque peruigilio opus ut quam evigilatum ad umbilicum usque per-duxerim ; dignum ratus sum tuae humanitati dicari. Diis (iuxta Plinium) lacte rustici, multae-que gentes supplicant, et mola tantum salsa qui non habent thura. Quare, Rex amplissime et prorsus omnium celeberrime, id a yassallo accipe eo vultu quo Principem decet, hoc est sereno et hilari, quod tibi videlicet ego tui nominis deuo-
tissimus quasi Deo donum harmonicum, religiosa mentis atque animi pietate humiliter consacro Vaie.
Datum Romae xi Ju.....
INDEX MISSARUM Cum quatuor vocibus
Missa Dominicalis.
Missa Fac tibi.
Missa In minoribus duplicibus.
Missa Sancte Alfonse.
Missa Mater Patris. Cum paribus vccibus.
Cum quinque vocibus
Missa Sancta Maria Succurre miseris.
Missa Vltimi miei sospiri.
Missa Descendit Angelus.
Missa de Beata Virgine, cum quinque Vocibus dempta quinta parte Cantatur cum quatuor vocibus, et deficiente suprano cantatur cum quatuor paribus vocibus, et deficiente quinta parte et suprano cantatur cum tribus vocibus.
Cum sex vocibus
Missa Adieu mes amours.
Il protestarsi che fa il Rodio vassallo del monarca di Polonia ci scuopre esser egli nativo di Bar città assai forte di quel regno nella Podolia.
Romano (I>.) da Siena , Monaco Oliv.
D. Romani Senensis Congreg. Olivetanae Monachi. Discipuli Joannis Petri Aloysij Praenestini. Missarum Cum Quinque, & Sex Vocibus , Liber Primus. - Romae, Àpud Nieolaum Mutiiim 1596. - in 4°. Cantus, Altus, Tenor, Bassus, Quintus, et Sextus. In tutto opuscoli sei.
A tergo del frontispizio ò impressa la dedicatoria: illustrissimo et Reverendiss. D. D. Paulo Camillo sfondrato Cardinali Amplissimo Patrono suo maxime colendo D. Romanus de senis Congrega-ticmis Olivetanae Monochiis perpeluam foelici-tatem exoptat. Nulla però in essa si trova donde apprendere alcun che e del Romano e del suo maestro Palestrina. Verso ii fine della lettera dichiara l'autore d'aver giudicato conveniente, anzi necessario il dedicare al Cardinale questi suoi frutti immaturi ed agresti, che da poco tempo avea composti : Tibique quos licei immaturos A fructus agrestes nuper protrili, tibi dicare, nedum consonum, verum necesse esse existimari. La data è come segue : Datum Senis in Coenobio Divi Benedicti, idibus Decembris ló95. Nel fine leg-gesi : Ego D. Michael de Mediolano abbas sanctae Mariae Nouae de Vrbe concedo tibi D. Romano de Senis facultatem edendi praesenles compo-sitiones.
Quattro sono le messe contenute in quest'opera, cioè:
Missa Sine Nomine.....a 5 voci
Missa Secundi Toni.....a 5 voci
Missa Vidi Turbara Magnani . a 6 voci
Missa Tu Es Petrus.....a 0 voci
Questo discepolo del Palestrina fu ignoto all'Ab. Baini ; e va quindi aggiunto ai sette registrati dal suddetto biografo a carte 25 e 377 del tomo II delle sue Memorie sul Palestrina.
Secondo quel che si legge a pag. 283 del Direttorio monastico di canto fermo edito da Adriano Banchieri l'anno 1615, Alessandro Romano nel vestir l'abito della religione Olivetana cambiò il nome d' Alessandro in quello di Giulio.