) 2li
PRATICA
(•Imita W. Missa tribů» vocibus humanis comitante organo, auctore W.™' Smits. - Amstelodami, apud Thuone et Socios, s. a. - in foglio di pag. 43.
Sohier Mathaens. Missa cum quinque vocibus, ad imitationem moduli Vidi speciosam, condita. Nuric prěměim in lucem edita. Autore D. Mathaeo Sohier, quondam pueris symphoniacis Ecclesiae Parisiensis, praefecto. - Parisiis. ex typographia Nicolai du Chemin, sub insigni Gryphonis argentei, viif ad D. Joannem LateranenBem. Die xxiiij. mensis Juilij. 1556. - in foglio massimo. (Senza dedicatoria). Opera di 16 carte non numerate. Questo Sohier non č citato dal Fétis.
Solvati* Raffaele. Messa a tre voci, due tenori e basso, in Do magg.re con organo obbligato. - Partitura ms. in foglio oblungo di carte 19.
Soriano Francesco, romano. 8.™o D. N.
Paulo V. Pont. Opt. Max. D. Francisci Suriani Romani, in Basilica Vaticana Musicae Praefecti, Misgarum liber primus. - Romae apud Jo. Baptistam Rob-blettum. 1609. - in foglio grande di carte LXXXXI. ,
Nel fine avvi quest' indice delle messe:
Missa, Nos autem gloriari. Quatuor Vocum. Fol. 1
Missa, Ad Canones . . . Quatuor Vocum » 12
Missa, Sine Titillo . . . Quinque Vocurn » 16 Missa, Quando Laeta Spe-
rabam......Quinque Vocum » 28
Missa, Octaui Toni . . . Quinque Vocum » 40
Missa, Secundi Toni. . . Sex Vocum . . » 53 Missa, Super voces Musi-
cales........Sex Vocum . . » 65
Missa, In Papae Marcelli . Octo Voeuin . . » '8
------ Francisci Suriani Romani Sacrosanctae
Basilicae Vaticanae Capellae Magistri Passio D. N. Jesu Christi secundum quatuor Euangelistas. Magnificat sexdo-cim. Sequentia fidelium Defunctorum, una cum Responsoria, aliaq; non nulla Ecclesiastica Quaternis uocibus in Eccle-aiis concinenda nunc primum in lucem edita. - Romae, apud Lucani Antonium Soldum. 1619. - in foglio massimo, col frontispizio intagliato in rame. Libro unico di pag, 138. (Eccone la dedicatoria) :
111.ino ac R.ino Capitulo et DD. Canonicls Sacrosanctae Principis Apostolorum Basilicae Vaticanae Franciscus Surianus Romanus F.
Obtuleram vobis, Reverendissimi Domini, ante annoi XV. partem hujus laboris mei, quem susce-ptum pridem rei Musicae causa in hac Basilica
promovenda^ perduxeram ad aliquem exltum, si non ausu felici, studiosa certe sedulitate. Sed cum ab eo tempore non pauca accessennt quae ab eo-dem studio profecta, opus aliquanto auctius, & ad commune commodum accommodatius faetura vi-derentur, curandum inibě duxi, Vobis, ut spero, non improbantibus, atque adeo etiam faventěbus, ut quae privata quodammodo adhuc erant, publi-cěs commissa typis in communein usum porro iam vulgata transirent. Utinam eo eventu ; qui optan-dus est, quemq; propositum habui, ut aures christianae suavitate & gravitate modulationis pěetatem excitari sibi sentiant, A devotionem, praesertim erga Beatissimam Virginem, cuius Cantlcum A Salotationes diversis inodis exhiben-tur ad rationeui temporum nostrorum accomodata. Cum enim nunc, ut cum maxime varietas lirevitasque delectet, cer sui me rem non ingra-tam facturum, si curarom, tum'in his, tum in ceterěs, quae plura hoc eodein opere continentur, ut quae assidue decantatur, essent ad manus multiplicia, ŕ tameu prolixa non essent. Vobis autem, Reverendissimi Domini, munusculum hoc meum rursus ol'ero, ut, quod vestri iuris esse iam coeperat, eorum praeferat nomen quorum esse non desinet ullis interstitiis vel temporum vel locorum. Et quod in hoc augustissimo Tempio susceptum, A iudicio vestro non improbatum fue-rat, Templis omnibus, ad quae praesidio tanto rnunitum venerit, locuples testis, & certa fldes sit perpetuae in Vos meae observantiae & servi-tutis. Romae Prid. Cai. Decemb. Anno 1619.
Una parte di quest' opera (come asserisce il Soriano nel principio della dedicatoria) era giŕ uscita in luce quindici anni innanzi la presente.
Nel mezzo del frontespizio sono intagliati trenta stemmi gentilizi, e sun quelli degli ecclesiastici componenti il Capitolo di S. Pietro in Vaticano.
Nella parte inferiore del medesimo frontespizio avvi in medaglia il ritratto del Soriano con intorno queste parole: Prati. Sur. Rom. An. Aet. svae LXX.
Nacque egli dunque intorno al 1549. Veggasi il Baini, specialmente nel Tomo II, nota 467, pag. 30, dove enumera le opere del Soriano.
Nel Liceo trovansi due Magnificat a 4 voci a versetti del Soriano in partitura manoscritta del secolo scorso.
Nel seleclus novui Missarum editarum a Carolo Prosile, Ratlsbome, lSSS-ut, veggonsi in partitura le seguenti due messe, tolte dall' edizione di Roma, 1609, sopra descritta:
1.a Super voces musicales, a sei voci . pag. 203
2.' Nos autem gloriari, a quattro voci . > 459
Sorte Bartolomeo, padovano. Bartolomei Sorte Patavini Missarum Liber Primus Cuin Quatuor, Quinque, & Octo Vocibus nunc primum in lucem aeditus. Additisq; Psalmis ad Tertiam Spectan-tibus Octonis Vocibus decantandis. -Venetiis Apud Angelum Gardanum. 1596. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, Quintus, et Sextus. In tutto opuscoli sei.
11 Sorte era fra i cantori della Cattedrale di Padova.
Spontoni Bartolomeo, bolognese. Bartolomei Spontonii Musicae Cathedralis Veronae Moderatoris. Missarum quinis, senis, et octonis vocibus, liber priinus. Nunc primum in lucem aeditus. - Venetiis. 1588. Apud Riciardum Amadinum. -