Pagina (148/578)
Pagina
Pagina (148/578)
|
Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II
Gaetano Gaspari
Libreria Romagnoli Dall'Acqua, 1890, pagine 593 |
Digitalizzazione OCR e Pubblicazione a cura di Federico Adamoli
Aderisci al progetto!
[Progetto OCR]
[ Testo della pagina elaborato con OCR ]
144
PRÀTICA
in 4°. Canto, Alto, Quinto, Basso, e Basso per T Organo. A tergo del frontespizio è impressa la seguente dedicatoria :
Reverendissime Pater.
Tradurit, Reverendissime Pater, cervum innumeris fere dotibus praeditum, ìlla tamen cum primis inclare3cere, quod tanta dulcisoni car.tus cupi-ditate exardescit, t&mque cupidis auribus excipit, ut harmonlco moduiamine stupentem in summo, ut ita dlxerim, sensus desiderio venatores facii-!ime comprehendant. Singularem hanc ego vir-tutem dum musicas nonnullas lucubratiunculas inter Missarum aolemnia decantandafi, quibus contexendis, et Cremonae, et MSdiolani operani impendi Typìo mandare cogito diligenter cum animo meo considerans illas non immerito tibi potius, quam alila dìcand&s esse duxi. Ostentas eaìm in tuo stemmate gentilitlo, ut neminem fu. giat, io ut potè Musarum studiosiasimum musicis quoque cantionibus, iisque potiasimum, quae ad ¦Sacra Musarum studia pertinent, non mediocri-ter deìectari. Id quidem ita mihi ipse persuadeo, ut dubium non sit, quin, dum has celebri tuo nomine cobonestas in lucem profero, cum tibi injucundae, tum aliis non invidiosae sint fi i tura e. Exiguum quidem per se et nullius honoris, mu-nerisque esset opuscuium, tuo tamen ìnsignitum aecid&t necesae est praeclarum, et magniflcum. Hilari ergo fronte accipias oro, quaeso ut talia te auspice susciplam, quae majora elaboraadi occasionem praebeant. Quod si, ut spero, conse-quar, habebo me felicissimum: interim Deum saepiua rogatum volo, ut dia te servet salvum, es incolume»! spectabile aostrae hujus familiae ornamentum. Yale, Dat. ex nostro Monasterio Mentis Oliveti Majoris.
Die 22. Decembris 1626.
Reverendlssimae Paternità» tuae Adictlssìmus D. PLAC1DUS TITUS PERDSINUS
Compose quest'. opera 1' autore in Cremona e in Milano. Il titolò- della prima di queste messe è curiosissimo : Pulchrae sunl Manimae tuae.
Toniadinl I>. «Io. Bsttiat». Kyrie in Si b a 3 voci, due tenori e basso, concertato con istrumenti. - Partitura ms. in foglio oblungo di carte 16.
Tonsadtni JTaeope. MesBa a tre voci uguali con accompagnamento d' organo del sacerdote Jacopo Tomadini Maestro di capella nella insigne Collegiata di Cividale. - Milano, Calcografia Musica Sacra, s. a., in fol.
ToEurasaslno.....Brano d' una Messa
a 8 consistente nel Kirie, Crucìfìxus e restante del Credo. - Ms. in foglio.
Trovasi questa compostone dietro i Ilo Canoni in partitura di Francesco Soriano da car. '74 tergo lino all' 84. Anzi nemmeno il credo è condotto al termine, giugnendo la rnusics, soltanto alle parole eujus regni non erit finis.
Chi fosse questo Tommasino finora è ignoto; ma siccome il manoscritto è del tempo del Soriano, anzi in parte di lui autografo, quale da molti indizi può conghietturarsi, così gli è indubitato che il predetto Tommasino vivea sul finir del cinquecento e nel primi anni del susseguente secolo.
Tonnolini Fra ©lo. Battista. Carmelitano. Messe, et Compieta a Quattro voci. Intitolati Gaudent brevitate moderni. Con una lode a S. Theodoro Martire, & il Basso continuo: di Fra Gio: Battista Tonnolini Organista nella Chiesa maggiore di Salò. Al M. llever. P. M. Theodoro Cambi Vicario Generale delia Congregationo Carmelitana di Mantoua. - In Venetia, 1617. Appresso Ricciardo Amadino. - in 4°. Canto, Alto, Basso, e Basso Continuo.
Torto I.odo vico, di Favi». Ludovico Torto Ticinensi auctore, ac Metrop. Eccl. Teatinae Musicae Moderatore, Missa una, septem divinae laudes, ali-quot, & Hymni, vnà cum Psalmis Vespertini^, ac B. V. Cantico Terisis vocibus decantanda. Opus Sextum. Infima Organi continuati parte adiecta.
Joannis Nicolai Argenterij Teatini Casulis Archipraesbyt. ad Auctorem Epigramma.
Discordes sociare sonos legemque sub unam
Cogere quis Torti non opis esse negetl Tutam hoc praestas, ac mulees dulciter aures. Non nisi : sed praestas Torte per antiphrasin.
Venetiis. Apud Riceiardum Amadinum, 1607. - in 4°. Cantus (A), Tenor (B), et Bassus (C). In tutto opuscoli tre, mancanti parò della parte dell' organo.
Trancrivesì un solo passo della dedicatoria attergata al frontespizio:
* Admodum RR. Alexandro Griniae, Flaminio Riccio, Justino Andriano, & Mag. Donato Antonio Mitiano, Teatini».
» Ludovicus Tortus. S. P. D.
».......libelios hos muslcos vobis, ornatissimi
Juuenes, inscribere deliberati!: Vos enim ali-quandiù in nostra hic Teatae quasi Academia rersatos, meoque labore ad musicae modulationis suidium, atq; non vulgarem amorem euectos delegi ; ita enim futurum praeuideo, vt me mei laboris non taedeat, quod sclam, nihil à me vobis gratius nihil iucundius nihil denique magis congruum vnquam dono dari potuisse ; neque vHum vnquam praeteriturum diem, in quo ob oculos meum hoc munusculum vobis minime versetur, quo in re tali nihil quisquam magis cupidi solet appetere, etc. ». » Teatae Cai. Martlj. 1607 ».
Da questo squarcio di lettera rìtraesi che v'avea in Chieti (Teata) una specie di Accademia musicale, e che questi quattro giovani erano ammaestrati in tal arte dal maestro pavese.
Tonmesii- J. B. Hommage à Ch. Gounod, 2.me Messe à 3 voix; solos de tenor et basse. Par J. B. Tourneur ( Auteur do la Messe dédiée à Sa Sainteté Pie IX). - London, Novello, s. a., di pag. 49.
È coli' accompagnamento dell' organo.
|