Stai consultando: 'Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II ', Gaetano Gaspari

   

Pagina (172/578)       Pagina_Precedente Pagina_Successiva Indice Copertina      Pagina


Pagina (172/578)       Pagina_Precedente Pagina_Successiva Indice Copertina




Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II

Gaetano Gaspari
Libreria Romagnoli Dall'Acqua, 1890, pagine 593

Digitalizzazione OCR e Pubblicazione
a cura di Federico Adamoli

Aderisci al progetto!

   
[Progetto OCR]




[ Testo della pagina elaborato con OCR ]

   ) 2li
   PRATICA
   d'opera anteriormente pubblicata, e intitolata ad altro soggetto; ma forse che il canonico Elmi era passato all'altra vita, per cui l'autore divisò in ristampando questi Salmi di dedicarli al Capitolo di S. Giorgio in Alga.
   Asola Gio. Matteo, veronese. Nova omnium Solemnitatum Vespertina Psalmodia. Senis Vocibus canenda. Nunc primum in lucem edita per R. D. Jo. Matthaeum Asulam Veronensem. - Venetiis, apud Ricciardum Amadinum 1599. - in 4 '. Canto, Alto , Tenore , Basso , e Quinto, ( manca il solo Sesto ). ( A tergo del frontispizio è impressa la seguente dedicatoria):
   « Admodum K. in Christo Patri meo Colendissimo. D. Danieli Rosae, Congregationis S. Georgii in Alga alumno, ac Canonico prestantissimo. Jo. Matthaeus Asula S. 1).
   « Ego amplissime Daniel Musices amore sic ardeo, ut omnia nihil alimi esse putem quam harmo-niam quandam dulcissimam in universitatis choro ab Opt. Max. et sapientissimo artifìce Deo con-fectam ; qui ut theoricus musicus praestantissi-mus, cum in aeterna niente sua rerum omnium Idaeam, quasi cantilenata quandam complecte-retur, eam ad praticelli cuncta, quae videntur, et quae non videntur, in pondere, numero, et mensura creando deduxerit. Quae cantio num-quani desinet, sed semper vigebit in eo, cui praesentia sunt omnia, in quo quidem ex quo, per quem, et propter quem facta sunt omnia, ad quem omnia reddunt, ut unum sint, et ipse sit omnis in omnibus. Kes igitur omnes tam visi-biles quam invisibiles, cum singulae separatili!, tum siinul universae, immenso ac suavissiuio quoddam sono, tanquam in concreto, ut vocant Musicis omnibus vocimi instrumentorumque ge-neribus referto aures atque animum meum com-plent. Animadvertis quae me trahat, et inducat liic Musicus furor! haec dulcis insania! Ago tamen gratias, quas possum maximas invisibili liuic Musico, et immortali, ac sapientissimo honorum omnium auctori, qui me quoque in tam mirabili aeternae suae Musices apparatu voluit interesse ; In quo aeque ac ego conatus suin ali-quid etlìcere, condens, et coinponens, quae inox depromere potui. Et ut, antea Binis, Ternis, Quaternis, Quinis, Senis, Octonis, ac Duodenis vocibus, nmltaque alia ad cultum Dei pertinentia: ita nunc edo Psalmodiam, inea hac in senectute elaboratalo, semper enim, ut te non latet, ab inanibus studiis aiienus fui. Volui igitur liane Psalmodiam tibi dicatam esse, cum te plurimum diligalo, diligo autein, quia ine abs te diligi, ainarique sentio. Tu vero hos fructus viridarii mei laetanter accipies, pignus mei in te ainoris. Qui si forte tuae expectationi non responderint, meae jam ingravescenti trades aetati, quae minus ita frugiferum coluit. Vale ».
   Ci svela da principio l'Asola il suo gran trasporto per la musica: poscia d'aver già composto per la chiesa a due, tre, quattro, cinque, sei, otto e dodici voci ; finalmente d' essere in età assai avanzata. Notisi che le segnature dei quaderni hanno impresso come segue: Psalmi Astile. sen. voc. lib. sec.
   —- Officium Defunctorum addito Cantico Zachariae. Quatuor vocibus. Per R. I). Jo: Matthaeum Asulam Voron. editum. -
   Venetiis apud Ricciardum Amadinum 1599 - in 8°. Cantus et Bassus. ( Senza dedicatoria ).
   10 simile affatto alla ristampi che del 1593 ne fece lo stesso Amadino.
   Asola Gio. Matteo, veronese. Psalmi ad Vespertinas omnium Solemnitatum Horas. Una cum Cantico lì. Virginis, Salue Regina, & Regina Coeli. Omnia Ternis vocibus canenda. R. D. Jo. Mat-taeo Asula Auctore., Chorus Primus. -Venetiis, Appud (sic) Ricciardum Amadinum. 1602. - in 4'. Vi hanno le sole parti de! Tenore primo coro, e del Tenore secondo coro.
   Perché quest' opera sia compita non debbe andar disgiunta dal Cantus, Tenor, et Bassus secondi Chori vespertinae Omnium solemnitatum Psal-modiae, ecc. che è nella scheda seguente.
   ---Cantus ( Tenor, et Bassus ) Secundi
   Chori VespeTtinae Omnium Solemnitatum l'salmodiae, Vocibus Ternis paribus canendae. A I). Jo: Matthaeo Asula Veron. nuper editae. Cum privilegio. -Venetijs, Appud (sic) Ricciardum Amadinum. 1603. - in 4n.
   - Otticium Defunctorum addito Cantico
   Zachariae. Quatuor Vocibus. Per R. D. Jo: Matthaeum Asulam Veron. aedi-tum. - Venetijs apud Ricciardum Amadinum, 1603. - in 8'. (Senza dedicatoria ).
   Otticium Psalmi et Missa Defunctorum addito Cantico Zachariae. Quatuor vocibus. Per R. D. Jo. Matthaeum Asulam Veronen. aeditum. - Venetiis 1621. Apud Bartholomeum Magni. - in 8'. Cantus et Tenor. (Senza dedicatoria).
   Neil' Archivio del Duomo di .Modena vi ha del nostro autore 1' opera seguente:
   Completorium per totum annuiti quatuorque illae B. Virginis antiphonae quae in fine prò anni tempore secundum romanain curiam decantantur. Cum sex vocibus. D. Jo. Matthaeo Asula Vero-nensi auctore. Ad K. 1). Petrum Franciscum Zimini canonicum veronensem, & ecclesiae S. Stepliani Archipresbyteruin. - Venetiis. Apud Ilaeredem Ilieronymi Scoti. MDLXXIll. in 4°. 11 solo Quinto.
   Astesani Fra Benedetto Domenicano.
   Laudate interi in Do a tre voci, canto, alto, e basso con istromenti, composto l'anno 1763 da fra Benedetto Astesani Domenicano, discepolo del P. Martini. -Partitura ms.