) 2li
PRATICA
Monte Filippo (di) . da pag. 62
Pretorio Michele . » 65
Wall se r Tommaso . » 69
Philips Pietro. . . » 76
Giacobbi Girolamo. V 80
Bird Guglielmo . . 83
Fabri Benedetto. . 89
Volpi Melchiorre . » 93
Pretorio Girolamo . 98
Herredia Pietro . . 102
Anerio Felice . . 106
Autori diversi. Lamentationum .Teremie prophete Liber primus. - (In fine): Impressum Uenetijs per Octauianum Pe-trutiu Forosemproniensem. Die Octaua Aprilis Salutis anno 1508. Cu priuilop gio, etc. (Esemplare perfetto e bellia*-simo).
I,'opera è in 4° oblungo, di 50 carte numerate ite una sola parte.
Gli autori sono: Tinctoris, Bcrnardus Yeart, Alexander Agricola, De Orlo, Joannes De Qnadris. Franciscus venetiis.
- Lamentationum liber secundus. Aucto
res Tronboncinus. Gaspar. Erasmus. (In fine): Impressum Uenetiisjper Octa uianum Petrutium Forosempniensem Die. xxix Madii Salutis anno M.cccccvi Cum priuilegio etc.
Quest' opera in 4° oblungo non ha numerazione di carte, ma il registro A-G quaderni, eccetto G eh'è duerno.
1! Tromboncino autore qui sopra mentovato è Bartolomeo, così vedendosi scritto per entro il volume e subito a tergo del frontespizio ove comincia la musica. Le lamentazioni del Gaspar cominciano nel verso delia carta segnata E 3; e quelle dell' F'rasmo a tergo della carta segnata F 3.
— Tomus primus Psalmorum selectorum a praestantissimis musicis in Harmonias quatuor aut quinque uocum redactorum. - Norimbergae apud Johan. Petreium, anno salutis 1538. Cum gratia et privilegio imperiali ad quinquennium. - in 4° obi. Parte del Tenore.
Nomi degli autori della Musica dei Salmi che si trovano in questo libro:
Galliculus Joh. Ursinus Leon. Paminger -losquin de Prees Johan. Mouton Claudin
Martinus Wuolff Richafort Tho. Stoltzer
Paulus Vuuest. Adrianus Vuillart Joh. Heugel Joh. Gualtherus I.ud. Senfel Vuilìel. Nordwig Concllium Conr. Rain Sixt. Dietrich-
- Raccolta dell'Asola. Sacra, Omnium
Solemnitatum Psalmodia Vespertina Cum Cantico B. Virginis. A diversis in Arte musica Praestantissimis viris Notulis
Musicis exornata, Quinque Vocibus. Ad Celeberrimum ac Prestantissimum in Arte Musica Coryphaeum D. Jo. Petrum Aloysium Praenestinum. - Venetiis, apud Riciardum Amadinum. 1592. - in 4'. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, et Quintus. In tutto opuscoli cinque. (Eccone la dedicatoria):
Prestantissimo ac Celeberrimo Viro D. Jo. Petro Aloysio Praenestino Divi Petri in Urbe, Musices meritissimo Moderatori. Jo. Matthaeus Asula S. D.
Non secus ac domina suapte natura feruntur ad mare tanquam communem omnium aquarum parentela ac dominimi, ut in illius sinu tanquam in suae perfectionis statione conquiescant; ita omnes quoque qui Musicain profltentur ad te velut aliquein huius scientiae Oceanum, salutandi gratia, & t oliservantiae ergo accedunt; quare nemo est tam in extremo terrarum anguio diiitescens Musicus, qui te non veneretur ac suspiciat. In horum numero cum ego essem, nolui ad te solus accedere, sed multorum aliorum mihi conìunctissiinorum iiominum subsidium comparavi, & in societatem accersivi, ut una omnes non conteinnendus for-tasse grex ad te invisendum & salutandum, ut communem & Musicorum omnium parentem ac- . cedereinus. Veruni cum id obsequium corporibus ' praestandi facuitas denegaretur, animis simili iunctis facienduin duximus, & sacros hos Psal-mos, meo impulsu ab his auctoribus omnibus religioni addictis confectos, omnium consensu tibi destinandos indicavi. Accipe igitur singularis be-nevolentiae & amoris unicum quod praestare potui humanitatis testimonium et sinas nos eain eius iminortalitatis quam tuis scriptis soles aliis im-pertiiy aliquam particulam tuo inscribendo his scriptis nomine aucupari. Vale, A nos in aere tuo esse non dedignere. Dat. Venetiis die XV. Sept. MDXC1I.
Di questa rarissima Raccolta si fa menzione nel t. II, pag. '4 del Saggio ili contrappunto dei P. Martini, e nel Baini t. II, pag. 237. che peraltro non potè mai averla sott' occhio, sebbene per ben tre volte ne ripetesse le istanze al P. Mattei, il quale parimente ne ignorava 1' esistenza nell' Archivio musicale del Liceo di Bologna.
I,' indice de' Salmi e dei rispettivi compositori è il
seguente :
1. Asola Gio. Matteo. Dixit Dominus Domino meo.
2. Porta Costanzo. Contitebor tibi Domine.
2. Baccusi Ippolito. Beatus vir.
4. Ponzio Pietro. Laudate pueri Dominum.
5. Colombani Orazio. In exitu Israel de Aegypto.
6. Isauro Domenico. Laudate Dominum omnes gentes.
7. Croce Giovanni. Laetatua sum.
s. Vespa Girolamo. Nisi Dominus aediflcaveritdomum.
9. Gastoidi Gio. Giacomo. Lauda Jerusalem.
10. Parma Nicola. De profundis clamavi.
II. Asola Gio. Matteo. Memento Domine tavid.
12. Cavacelo Giovanni. Credidi propter quod locutus.
13. Leoni Leone. In convertendo Dominus.
14. Bozi Paolo. Domine probasti me.
15. Corona Agostino. Beati omnes.
10. Asola Gio. Matteo. Magnificat.
Notisi che tutti questi compositori erano ecclesiastici, come manifestamente asserisce l'Asola nella dedicatoria colla frase ab his auctoribus omnibus religioni addictis confectos.
Il Padre Martini scrivendo il 19 Gennaio 1140 a D. Girolamo Chiti a Roma, dopo dettogli eh'ei possedeva quest' opera, così proseguiva : a li rac-