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Catalogo della Biblioteca del Liceo Musicale di Bologna - Volume II

Gaetano Gaspari
Libreria Romagnoli Dall'Acqua, 1890, pagine 593

Digitalizzazione OCR e Pubblicazione
a cura di Federico Adamoli

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   PRATICA
   genere excellentibus viris benemerendi consue-tudinem constantissitne retìnere, praesertim vero de ijs, qui se musica© studio dediderunt, qua mifiiìce ipse delectaris, verum etiam augere, quotidieq ; nouuni in tuam Fauiiiiam decus in-ferre, ingeniis fauendo, & nullum commodum nullumq; ornamentum doctis hominibus deesse patiendo: vnde lit, vt concursus ad te tanquam ad nouum Mecoenatem quotidie ftant doctiSsimo-rum viporum. & eorum maxime, qui in musicae me.thodq magnopere excellunt: ego quoque com-niotus fama laudum tuaruin, cum saepenumero egregio? viros omnia de te summa praedicantes audiuerim, te prorsus incredibili stiidio obseruare coepi. Quàm quidem obseruantiam nulla vnquain apud me deleuit obliuio, sed ipsa die potius aucta est, & ad summum pefduetà. It&que cum nihil mihi posset iucundius contingere, quam ut haec ad te obseruandum. animi mei propensio aliqua non vulgari ratione tibi innotesceret, omnem mentem in hoc flxi & locaui, ut aliquam occa-sionem invenirem, quae meae voluntati respon-deretv Quod cum a fortuna adhuc mihi denegatimi esset, statui aliquam per me ipsum excogitare. Cum igitur labores meos, quod ad Ecclesiam, primos, edere decreuerim, hos tibi, optime Prin-ci'ps, dican    HOR ATI US VECCHIITS Humilimus Seruus
   Le segnature dei quaderni portano impresso: Moltecttf llorcittì Vecchio Lib. 1.
   Dalla soprascritta lettera ricavasi che questi mottetti furono il primo lavoro di musica sacra dato i*., luce dal Vecchi, e che per essi agognava di far noto il suo valore ai celebri musicisti che ornavano la corte del Duca di Baviera. Così mi pare doversi interpretare queir vt eruditoti viros qui cpud ta> sunt, de facle notos habere mihi continuai.
   Vecchi Orazio. Sacrarum Cantionum Ho-ratii Vecchii In Cattedrali Ecclesia Mu-tinae Musicae Magistri. Quinque, Sex, Septem, & Octo Vocibus. Liber Secundus. Nunc primum in lucem editus. -VenctjÌB Apud Angelum Gardanum. 1597. - in 4°. Cantus, Tonor, Altus, Bassus, Quintus, Sextus, Septimus, et Oetavus. In tutto opusooli otto.
   Contiene questo secondo libro ventiquattro mottetti. Due peraltro se ne veggono di Geminiano Capi Lupi discepolo del Vecchi, é sono un Are rerum corpus a sei, ed un Omnes gentes plaudite ma-nibus a otto voci.
   Vecchi Orfeo, milanese. Orphei Vecchii Mediolanensis in Ecclesia Divao Mariae Scalea. Reg. Due. Musicae, & Chori
   Magistri Motectorum Quinque vocibus Liber secundus. - Mediolani, Apud hae-redem Simonis Tini, & Jo. Franciscum Bisutium. 1598. - in 4°. Alto, Tenore, Basso, e Quinto.
   Fra questi Mottetti uno n' è inserito di Gio. Macque, e un altro di, Andrea Gabrieli.
   Vecchi Orfeo, milanese. Motetti di Orfeo Vecchi Maestro di Capella di S. Maria della Scala, e d'altri eccellentiss. Musici. A Cinque Voci. Libro Primo. Con diligenza reuisti, & ristampati. - In Milano, Appresso 1' herede di Simon Tini, & Gio. Francesco Besozzi. 1599. - in 4'. Tenore, Basso, Quinto e Alto. Manca la parte del Canto.
   Vi sono due Mottetti del Palestrina: Surge propera amica mea, e Quanti mercenarii in domo palris; uno di Ruggero Giovanelli: Deus Deus meus; e uno di Annibale Zoilo: Nigra sum sed formosa. Pare però che tali composizioni in origine con parole profane fossero dal Vecchi ridotte in Mottetti cangiandole in spirituali.
   - Partitura del primo libro delli Motetti
   a cinque voci dì Orpheo Vecchi, e d'altri eccellentiss. Auttori. Terza Impressione. -In Milano, Appresso 1' herede di Simon Tini, & Filippo Loinazzo, compagni. 1603. - in 4°. Partitura di pagine 83. (Senza dedicatoria).
   Questa Partitura deve andar unita alle parti descritte nella precedente scheda.
   — Orphei Vecchii Mediolanen. in Ecclesia S. Mariae Seal. Musicae, et Chori Magistri. Motectorum quae in Communi Sanctorum Quatuor Vocibus concinuntur. Liber Primus. - Mediolani, Apud Augu-stinum Tradatum. 1603. - in 4°. Cantus, Tenor, Altus, Bassus, et Partitio. (Quest' ultima contiene tutt' e quattro le parti).
   A tèrgo del frontespizio è impresso la dedicatoria del Vecchi: ver illustri D. Francisco Bernardino Cas-sinae Baroni de Boulers; la quale peralt o noli contiene veruna cosa meritevole di menzione.
   È bensì singolare che la parte dell'Organo, o per meglio dire la Partitura sia intitolata ad altra persona, e con una lettera tutt' all'atto diversa da quella che si vede impressa nelle quattro parti de'Cantori. L'intestazione di questa seconda dedicatoria è la seguente : Nobili viro Musices Peritissimo Antonio Coretto Domino meo colendissimo. Orpheus Vecchius. Questo Goretti dovea essere ferrarese, così argomentandosi da questo passo della dedicatoria: « Vere enim hoc mihi dicere videor, to parentem, et ut ita dicam, Mae-cenatem Musicorum omnium existere, domus ehiin tua, cum omnibus per hospitalis est, tum maxime Musicis, qui Ferrariam se conferunt, patet; quos tam liberaliter, humaniterque tra-ctas .... ».
   La partizione ha impresse tutte e quattro le parti, cosicché con essa sola può dirsi d' aver 1' opera