MUSICA RELIGIOSA
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perfetta, e ne esonera dalla fatica di spartire i Mottetti che vi si racchiudono, come in tante allre opere è indispensabile di fare qualora si voglia conoscerne lo stile. I/uso di stampare in total guisa le partiture non era comune a quel tempo, e nemmeno dappoi.
Un mtrr 'nostri- a cinque voci del Vecchi trovasi nella Parte Estiva dell'opera di Giulio Cesare (ìabussi e Vincenzo Pellegrini, intitolata: « Pon-
tirteaiia Ambrosianae Kcclesiae ad vesperas.....
Mediolani, IGI9. » in Ibi. mass.
Veneri Gregorio, romano. Sacrnrum Cantionum quae Singulis, Iìinis, Ternis, Quaternis, Quinis, Senis, Septenis, & Octonis Vocibus Concinuntur. Una cum Iiasso ad Organum Auctore Gregorio Venero Romirtio Liber Tertius Opus Quartum. - Romae Apud Lucani Anto-nium Soldum. 1021. - in 4°. Alto, Basso, e Organo. In tutto opuscoli tre. (A tergo del frontespizio è impressa la seguente dedicatoria) :
Perillustri ac Reverendissimo Domino et Patrono Colendissimo D. Kvangelistae Carbonesio utriusque signaturae Referendario, Canonico Sancti Petri Gregorius Venerus Romanus.
Qui nuper ab exi.ui ingenii mei sterilitale, acres fortasse, ac insuaves procreati sunt fructus, ne-minetn reperi, cui melius consecrarentur quam tibi, cui etiam praeterito anno priinitias ipsas, velati flosculos consecravi; Parvulum certe inu-nus, ac observantiae in te maae leve quidem ostentamentum ; at si tuis, iisque inaximis, in me collatis ben llciis non satisfaciam, mihi tamen, qui majora nec possum, nec vaio, aliquo modo satisfaciam. Ea igitur qua soles humanitate iìlos excipias, dum ego tuo nomini meas omnes jam antea dicatus voces, et notas iterum dico. Vale.
Del 1020 pubblicò il Veneri i libri di mottetti a questo antecedenti.
Vento (de) Ivo. Latinae Cantiones, quas vulgo Motteta vocant quatuor vocum, suavissima Melodia, etiam Instrumentis Musicis attemperatae, nunc primum in lucem editae. Autore Ivone de Vento, Illustriss: Principis ac Domini D. Gui-lhelmi, Palatini Rboni, et utriusque Ba-variae Ducis, &c. Sacelli MagiBtro. -Monaci excudebat. Adamus Berg. Anno 1569. Cum Gratia et Privilegio Caesa-reae Maiestatis. - in 4° oblungo. Canto e Tenore. In tutto opuscoli due.
A tergo del frontespizio è impresso l'indice de'Mottetti, di numero 22: e di fronte alla seconda carta avvi la dedicatoria seguente:
« Illustrissimo Principi ac Domino D. Gnilhelmo, Rtieni Palatino, et utriusque Bavariae Duci, &c. Domino suo clementiss: S. P. li.
« Multoruin hominum ingratitudinem et ignaviam, no quid gravius dicala, Guilhelme Princeps Illustrissime, non injuria saepe admiratus sum: quos cum eximiis praeclarisque dotibus ac beneficiis natura omnium rerum parens cumulatissime do-navit et instruxit: illi tamen ne ininimam adeptae gratiae partem tam beneflciao matri reponero dignantur, Quorum numero ut me quocunque
modo exitnerem, nec tantum labem et notam mihi injeci sustinerein, caepi Cautiones quasdam Musica (quam in primis exeolui, et in qua jain adhuc versor studiose quidem, at quam faeliciter alio-ruin esto judicium) Harmonia componere, Cumque de edendis in publicum din multumque inecuin deliberarein, venit in mentein singularis T. C. amor et bene valentia, qua omnes doctos prae-c pue tamen nobilissimae artis Musicae stuliosos T. Illusi: C. complectitur, tractat honore, decorat premiis et divitiis, ornat dignitate et gratia, ut hac in re multis aliis etiam augustioribus aulis exemplum ad iniitanduni merito proponi possit. Haec diligenter trutinans, animoque voivens, liane meam qualemcuiique operaio T. Illust: C. inscribere et dedicare putavi, partim quia non nveniebam aliud argumenti genus tanto Principi magis accomodatum: Partim vero quia volebam T. C. liane grati erga te animi signiQcationem exhibere, ut T. C. nomen immortnlitote dignis-siinum, mea opera, quamvis tenui, memorine po-steritatis commendaretur, si modo hae nostrae Cantiienae ad posteritatein duraturae sunt. Quod quidem meum perpetnuin erga T. Illust: C. studiis prò tuis suinmis erga ine ineritis, ut boni con-sulas etiam atque etiam oro, daturus vicissim operam, si sensero T. C. eo genere delectari, ut et reliqua quae adhuc intra privatos delitescunt parietes, aliquando sub. T. Illust: C. nomine in iueem prodeant. Bene et feliciter vale Princeps Illustriss. meque T. Illust: C. subditissiine com-mendatum habe.
T. Illust: C.
Addictissimus
IVO DE VENTO.
Verdi Giuseppe. Pater noster volgarizzato da Dante - Musicato per Coro a cinque Parti (due soprani, contralto, tenore e basso) da Giuseppe Verdi. - R. Stabilimento Ricordi (1880). - in foglio, di pag. 15.
— Are Maria volgarizzata da Dante, musicata per una voce (soprano) con accompagnamento di strumenti d'arco da Giuseppe Verdi. Riduzione per canto e pianoforte. - Milano. Tito Ricordi (1880). - in fol., di pag. 6.
Verdina Metro. Due Mottetti e due Canzoni a tre voci.
Trovansi nella Raccolta intitolata: Lilia sacra Oclo de Veronenslbus Gymnasii Acolilorum Alumnls decerpta .... - Venetiis, apud Jacobum Vincentium. IBIS. - in 4°.
Il Verdina è nominato assai onorevulmente nella dedicatoria delle sonale di Stefano Pasino, stampate a Venezia nel 1679.
Vernici Ottavio, bolognese. Octavii Vernitii Bononiensis, in Ecclesia D. Petronii Organistae, Motectorum Specimen, Quae Quinque, Sex, Septem, Octo, No-uem, et Decem vocibus concinuntur. Cum Parte Organi prò duplicis Cliori Motectis. Liber Primus. Nunc primum in lucem aeditus. Ad Alexandrum Pc-rettum Cardinalem Amplissimum Bonon. Quinctum legatum. - Venetiis, Apud