Storia dei comuni italiani di Paolo Emiliani-Giudici
LIBRO SECONDO.
Da siffatti pensieri, senza sforzo di raziocinio, senza stiracchiamenti o cavilli emerge evidentissima la seguente deduzione: 11 papa, capo visibile della chiesa, essere superiore ad ogni creatura sulla terra, ed avere il diritto di riordinare la società umana secondo la volontà propria, senza renderne conto ad altri che a Dio ; gli uomini dovergli cieca e illimitata obbedienza. E perchè gli uomini, e massime i principi, pensavano in modo diverso dal vicario di Cristo, gli era mestieri adoperare ogni studio per raddrizzare gli umani cervelli, e ficcarvi a forza quelle che erano, o veramente egli simulava che fossero, sue convinzioni.
XI. Secondo che sopra dicevamo, la sfida era corsa, il campo era assegnato come quello d'un torneo, i combattenti stavano l'uno al cospetto dell' altro, le lance avevano in resta ed aspettavano il bellicoso squillo per correre ad incontrarsiplebes congregare, de canonica abbatiam tacere, et e contra divitem episco-patum dividere et inopes unire.
Quod solus possit uti imperialibus insignis.
Quod sdius papa? pedes onmes principes deosculentur,
Quod illius 8oIius noinen in ecclesiis recitetur.
Quod unicum est nomen in mundo.
Quod il li liceat imperatores dcponere.
Quod iili liceat de sede ad sedem, necessitate cogente, episcopos transmutare.
Quod de omni ecclesia quocumque voluerit clcricum valeat ordinare.
Quod ab ilio ordinatus ali! ecclesia prteesse potest, sed non militare, et quod ab aliquo episcopo non debet superiorem gradum accipere.
Quod nulla synodus absque praecepto ejus debet generalis vocari.
Quod nullum capitulum, nullusque liber canonicus habeatur absque illius aurtoritate.
Quod sententia illius a nullo debeat retractari et ipse omnium solus re-tractare possit.
Quod a nemine ipse judicari debeat.
Quod nullus audeat condemnare apostolicam Scdem appellantem.
Quod majorea causae cujuscumque ecclesise ad eam referri debeant.
Quod Romana Ecclesia nunquam erravit nec in perpetuum , Scriptura testante, errabit.
Quod Romanns pontifex, si canonice fuerit ordinatus, meritis beati Petri indubitaoter efficitur sanctus, testante sancto Ennodio rapieiisi episcopo, ei multis sanctis Patribus faventibus, sicut in dccretis beati Symmachi papa) con-tinetur.
Quod illius prtecepto et licentia subjectis liceat accusare.
Quod absque synodali conventu possit episcopos deponere et reconciliare.
Quod catholicus non habeatur qui non concordat Romance Ecclesia;.
Quod a fidelitate iniquorum subjectog potest absolvere. •
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Dio Cristo Iius Scdem Romana Ecclesia Scriptura Romanns Petri Ennodio Patribus Symmachi Romance Ecclesia
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