Storia di Milano di Pietro Verri
l3o STORIA DI MILANOclesiaslici allora interpretavano letteralmente i testi di S. Paolo: Bonum est homini mulierem non tangere; propter fornicationein autem unusquis-que suam uxorem habeat; e l'altro: Oportet ergo episccpum irreprehensibilem esse 3 unius uxoris virum, sobrium, prudentenij eo. Questa opinione, che attribuiva a Sant'Ambrogio la disciplina favorevole al matrimonio dei sacerdoti, si vede ancora nell'antica Cronaca di Dazio riferita da Gal-vaneo Fiamma: In Sjnodo Damasi Primi centum quàdraginta epìscopo rum celebrata in Constanti-nopoli, ubi Beatus interfuu Ambrosiuss gravissima dissensic exorta est inter sacerdotes uxoratos ex
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una parte > et inter sacerdotes sine uxore viven-tes ex altera, qui sacerdotes sine uxore dicebant sacerdotes uxoratos salvari non posse. Sumnius Pontijéx liane quaestionem commisit Beato Ambrosio, qui sic ait : Perfectio vitac non in castitate>
vìtiaSy ut ctvaruffy exposcit} non longaevitatem vitac istiusy ut meticulosus mortisi non potentianiy sed dignuni quaerit sui haeredcni laboris. Quid mihiy inquity dabis? Ego autem di mitlor sine ftliis. Et infra: quia rnihi semen non dedisliy ver-naculus ìncus miìii ìicrcs crit. Discant ergo ìioniincs conjugia non spernere. Tonio eoi. 288, D. Altrove nella sposizione del Vangelo di S. Luca, lil>. IV, mini. X, scrivendo delle fallacie colle quali sotto aspetto di bene vengono sedotti gli uomini, dice: Fidet integrimi; et illibaiac castimcniae virumy saadet ut nuptias damnety quo ejiciatur ab Ecclesia y et studio ca-stitatis a casto corpore separetur. Tomo I, eoi. 153y ^ B. Se il disapprovare il matrimonio è una eresian il disapprovare il matrimonio dei sacerdoti pare che non dovesse sembrare un atto religioso. Più chiaro sembra il lesto del santo Dottore nel li-
Dbro De Beiìedictionibus Patriarcfiarum, cap. Ili ^ num, XII, ove leggesi: Ut ubi inìiabitatores ante lusciviaey et principes Juxuriae vevsabantury ubi fuerant incentiva libidiais et fomenta nequitiaey ibi nunc sancti Sacerdotes magisteria do-ceant castitatis ; et plurima virginalis integritatis excmpla quo-dam supernae lucis fulgore resplendeant. Tomo I, col. 5i A. Ognuno potrt\ osservare se quel plurima sia d?accordo colla legge universale del celibato inerente al sacerdozio. Su di ehe io non intendo di proferire alcuna opinione, unicamente di esporre i fatti imparzialmente> come conviene alla storia.
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Storia di Milano
Tomo Primo
di Pietro Verri
Società Tipogr. de' Classici Italiani 1824
pagine 585 |
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Pagina (148/609)
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S. Paolo Bonum Oportet Sant'Ambrogio Cronaca Dazio Gal-vaneo Fiamma In Sjnodo Damasi Primi Constanti-nopoli Beatus Ambrosiuss Pontijéx Beato Ambrosio Perfectio Vangelo S. Luca Fidet Ecclesia Dottore De Beiìedictionibus Patriarcfiarum Juxuriae Sacerdotes Paolo Quid
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