Storia di Milano di Pietro Verri
136 STORIA DI MILANOet Levitis, ac reliquis Sacrorum Ministris, qui quum Nicolaitae sint et Simoniaci, merito debent abjici, a quibus sì salutem a Salvatore speratis deinceps omnino cavete „ nulla eorum venerantes officia , quorum sacrìficia idem est, ac canina sint stercora, eorumque Basilicae jumentorum praesepia. Quamobrem ipsis amodo reprobatis bona eorum publicentur. Sit facultas omnibus universa dirìpiendi ubi fuerint in urbe vel extra (i). Gli editori della raccolta Rerum Italicarum credono che quest'aringa sia una prova d'eloquenza dello Storico, e che unicamente Landolfo parlando al popolo acremente declamasse contro il matrimonio de' preti: Acriter intonuisse (2); ma non ne producono alcuna ragione. La storia ci fa vedere che in seguito il popolo saccheggiò le case degli ecclesiastici; e se crediamo a questo autore, che scriveva mentre attualmente accadevano le cose: Quum res nostris adkuc versetur in oculis, si vede che erano vaghe e generali le accuse per eccitare il popolo contro del corpo ecclesiastico-Landolfo il vecchio, altro nostro scrittore di que' tempi, così più in breve ci descrive l'origine della dissensione: Arialdus y cujusdam superbiae zelo gravatus, qui palilo ante de quodam scelere ne-fandissimo accusatus et convictus ante Guido-nem adstantibus sacerdotibus hujus urbis mul-tis, et partim quia urbani sacerdotes, forenses to-gatos urbem intrare minime consentiebant, et ec-clesias civiles illis habere nìsi per tonsuravi illis non permittebant, per omnia occasionem quae-rcbat qualiter omnes sacerdotes ab uxoribus po-puli virtutem sollicitando removerent. 11 conte Giù-
(1) Arnulph. lib. Ili, cap. g.
(2) Rer. Italie. Script, tomo IV, pag. 24.
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Storia di Milano
Tomo Primo
di Pietro Verri
Società Tipogr. de' Classici Italiani 1824
pagine 585 |
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Pagina (154/609)
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