MI/SICA RELIGIOSA
25
nentur. Ad facilitatene brevitatein, men-temque Sanetorum Tridentini Concilij Patrum accominodatae. Per R. D. Io. Mat-tliaeum Asulam Yeronensem Ecclesiae Vicentinae Musices praefectum editae. -Yenetiis apud Angelum Gardanum 1581 -in 4° oblungo. Canto e Tenore. (A tergo del frontispizio è impressa la dedicatoria seguente):
Illustrissimo ac Reverendissimo Michaeli Priulo Viu-centinorum Pontifici, lo. Matthaeus Asula S. P. D.
Anni multi sunt Reverendissime presul, cum apud animum meum proposui, niìiil ingenio, atque industria partum mea in lucem edere, quod sub tuo nomine non appareret, in hac vero suscepta xententia et opinione utperinanerem, illa tua l'ecit liunianitas, qua Missas illas quattuor libi a me anno proximo nuncupatas accepisti, Facile enim intellexi quam grata tibi animi mei, atque ob-servantiae significatio illa acciderit. Quamobrem ([uattuor has item Missas, quas me debere ex inscriptione illius libri, quem anno superiore foras. misi intelligebam, tibi nuneupandas putavi. JJos igitur tibi debitos fructus ingenii mei, atque in-dustriae accipito, niliil mihi esse carius, niliil antiqui us existimans gratia tua, quam si ut spero, ita inisse cognovero, nihil mihi ad suinmatn illam felicitatem, qua in terris frui possumus, deesse arbitrabor. Vale.
Per confessione dell'Asola apprendiamo che un anno avanti (1580) diede in luce le prime quattro messe del primo, secondo, terzo e quarto Tono e che le dedicò al vescovo stesso Michele Priuli. Sinora, da questa sola opera ci e venuto fatto di vedere l'Autore qualificato per Maestro di Cappella del Duomo di Vicenza.
Le segnature de' quaderni hanno così impresso « Misse Asola oct. tonis, lib. 2. A. ì. »
Asola 1>. «(mìo. Matteo, Aeead. Moderato
veronese. Prima Pars Musices conti-nens ofticium Haebdomadae Snnctac , Videiicet Benedictionem Palmarum, & alia Missarum solemnia, quas lancia Romana obseruat Ecclesia. Cum Qua-tuor Vocibus. Do. Io. Matthaeo Asula Veronensi Auctore. - Venetiis Apud Angelum Gardanum 1583. - in 4°. Cantus et Bassus.
Introitile Missarum omnium majorum solemnitatum totius anni, & alleluia ac Musica super cantu plano. Olim per Excel 1. Musicum D. Ioannem Matthaeum Aeulam Yeronensem editi. Nunc vero, ne perirent, a ven. P. F. Vigilio Tarsia Brixien. Minoritan. Observ. Vicario, ac Chori Moderatore D. loseph Brixiae. iterum Typis Impreesorum demandati -Psalmis Immutatis, adjectisque Introitu cum Alleluja Missa Seraphiei Francisci nec non divina Cantione in laudem D. Raph. Arch. Quattuor vocum. - Brixiae, apud Tliomam Bozzolam. 1583. - in 4°
oblungo. Basane. (A tergo del frontispizio è impresso quanto segue):
Reverendo in Christo P. F, Raphaeli Gaffurino Lo-natensi, Theologo, ac Divini verbi preconi aegregio, Ordinis Min. observantiae, F. Virgilius Tarsia a Leno ejusdem ordinis Huinilem in Domino S. P. D.
Proximis diebus supremam manum imposueram In-troitibus Missarum Figurato (ut aiunt) modulo compositisId autem dicere audeo, non quod ii-lorum fucrim Ego primus Modulator (nam legen-tibus statim author apponitur) sed quia iis aìiqua addìdi, psalmosque qui erant ad ritum antiqui Missaiis immutavi; quae omnia per signum demonstrabuntur, ac nonnulla impressorum errata castigavi, ita ut illis (ni fallor) aspectus formo-sior, dulcioresque concentus-inesse videantur. Cumque eos publicae utilitati tradere costituisse m. cogitanti mihi cui potissimum dicarem, Tu solus Rever. Pater dignus occurristi, cujusclaro nomine insigniti audenter in lucem prodirent. Primum enim tua in me, totainque religionem nostrani merita sic expostulant, quorum tanta est magnitudo, ut etiam si quidvis maximum prò te etfìcere possemus, minimum tamen semper es-set existimandum. Praeterea cum donuin personae convenire debeat, labor hic Musicalis non solum musicorum amantissimo, sed etiani Musices studiosissimo dedicatur. Nam excellentiae concio-nandi, aliisque tuis egregiis virtutibus, quibus ad omnes honorum gradus tibi aditum parasti, etiam hujus artis adiunxisti delectationem. ldque quam procul sit a mendacio, optimis Tu ipse si-gnis ostendisti, cum quandiu Monasteriuin hoc Divi loseph, ac totani provinciam Brixianam santissime rexisti, nunquam sacra solemnia passus es absque Musica celebrar!, Cliorusque, et Orga-num, quibus templum ipsum commodius extat quam antea et ornatius, ut tam alfabre fierent, diligentissime curasti. Omitto reliquas tuas innu-meras laudes, quae longe latiorem campum pere-xiguo hoc litterarum spacio requirunt ; imo quic-quid nunc attigi ; non feci tui piene laudandi causa, sed nostrae erga te grati.tudinis testifican-dae. Laeta igitur fronte munuscaluin hoc, qua-lecumque sit, tamquam pauperculae viduae minuta in Gazophilacium missa, accipe; meque prò certo habeas tibi esse devinctissimuin, et eum qui animum intendermi mei potius, quain be-neliciorum tuorum fore immemorem. Vale. Brixiae ex caenobio nostro D. loseph , octavo Id. lan. 1583.
Ci avvisa il Tarsia d' aver aggiunto alcun che del proprio in quest' opera dell'Asola, e d'aver parimente cangiati alcuni salmi che trovò conformi ali-' uso dell' antico Messale.
Asola D. «lo. Matteo, Aeead. Moderato veronese. In Passionibus Quatuor Evan-gelistarum Christi locutio, cum tribus vocibus. Domino Joan: Matthaeo Asula Veronensi Auctore. - Venetiis Apud Angelum Gardanum 1583 - in 4°. Cantus, Tenor, et Bassus. In tutto opuscoli tre.
La parte del Canto comincia colla musica seguente:
Questa operetta ò a duo contralti e baritono. I^j