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PRATICA
Asola D. Gio. Matteo, Accad. Moderato veronese. Messa per i Morti a Quattro Voci del R. D. Matteo Asola veronese, Nouamente ristampata. - In Tenetia appresso Giacomo 'Vincenzi, & Ricciardo Amadino compagni, 1585. - in 4° oblungo. Canto, Tenore, Alto, e Basso. In tutto opuscoli quattro. (Senza dedicatoria).
Ristampa dell' edizione di Venezia appresso Angelo (bardano 1576.
- Missae Tres Oetonis Vócibus Liber
Primus D. Io. Matthaeo Asula Veron. Auctore. Nunc primuxn in lucem editae. Cum Privilegio. - Yenetiis, 1588. Apud Rieciardum Amadinum. - in 4°. È singolare che quest' opera abbia principio dalle parti del secondo coro, Cantus, Tenor, Altus, Bassus, segnate A, B, C, D. Quelle del primo coro, cioè Cantus, Tenor, Altus, Bassus, hanno nelle segnature E, F, G, H. In tutto sono opuscoli otto. (A tergo del frontespizio vedesi impresso lo stemma della veronese Accad. dei Moderati, e sotto di esso la dedicatoria seguente dell'Asola).
Egregia? Moderatorum Academiae Concors Acade-raicuv. S. D.
Summus amor ineus, & pietas non vulgarìs, quam multos iam annos ainplector hanc nostram ho-nestissimam Aeademiam , summis illius in me officila devinctus me sepenumero impulit, ut in eius gratiam raultas conscriberein Cantile-nas, et variis concinendi modis, sacras summi Dei laudes pangerein, potlssimumque quasdam Missas oetonis vocibus. Et cum quidam amici incensis officio cohortationibus, et praecibus me-cum agerent de illis edendis, moremque illis ge-rere tandem constituissem, in vestro etiam nomine oas volili apparere ; nefario enim scelere me ob-stringi putarem, si quae nostrae Academiae causa scripserim, et in illius ius concesserint a ine 1111 donata, imprimens alij dicarem, Eodem enim murare plures munerari non licet. Ad vos igitur non tamquam post liminio reversae, sed ut vestri sem-per iuris, & legittma vestra possessio, etiam cum publica hac mei amoris testificatione accedunt, ut omnes lioinines intelllgant, A quantum ipse debeam Academiaie, a qua semper sum honestis-sime acceptus & ornatus, A <;uod non omnino in-gratum hominem Illa sit complexa, sed memorem beneflciorum, quique si non referendo saltem ha-bendo, & commemorando gratiam assequi conatur. Vos vero accipite hoc non novuin, sed vetus mti-imsculufn, et permanete in hac sententia ut fa-citis Musica» artis colendae, ineque amate ut so-letis, & ut vos a me amari observari non igno-ratis. Deus hanc nostram Academiain secundet atque propaget, ut quotidie novis fructibus inge-niorum praecl&rorum qui vos estis, augeatur. Valete.
Qui Moderata tuas laude» AcadenUa vellet Dicere, quo fioret Musica & Aonides,
Tentaret numero tenues coinprehendere arenas. Et Pelag! fluctus, sideraque ipsa poli.
Asula nanque unus Concors Academicus aequat Quotquot mine florent, quotque fuere modis.
P. OL1GENI.I.
Veggasi 11 Canobbto nel suo opuscolo sulle accademie veronesi dove nel fine si vede l'Impresa de' Moderati che è una guglia avente nella base scolpito un violino col suo archetto attraverso.
L'Asola adunque nell'Accademia de'Moderati chia-mavasi il Concorde, e compose queste messe appositamente per 1' Accademia medesima, dalla quale fu sempre tenuto in grande stima, secon-dochè ci palesano le sue parole. Ricavasi in fine che fra gli esercizi di quell'adunanza primeggiava quello della Musica, il che è indicato eziandio dal Canobbio.
Asola D. (rio. Matteo, Accad. Moderato veronese. Missae Quatuor ad Voces Quinque R. D. Io: Matthaeo Asula ve-ronensi Auctore. - Venetiis, apud Iaco-bum Vincentium. 1588. - in 4°. Tenore, Alto e Quinto. (A tergo del frontispizio è impressa la seguente dedicatoria) :
111.tri et admodum Rever.do F. Hieronimo Conterio, Vicario ac Sacrae Equitum lerosolimitanae Re-ligionis Visitatori Generali, Illustrissimi, et Amplissimi Cardinalis Farnesi! in Priorati! Divi Ioannis a Tempio Venetiarum Vicemgerenti etc. Iacobus Vincentius S. D.
Cum Reverendus D. Io: Matthaeus Asula hanc Mu-sicam, ut meis typis divulgarem dedisset, et si-mul cui putissimum dicaretur, qui hac magis scientia delectaretur ageremus, tu unus occurri-sti, satis enim perspicuum est omnibus, nemineni esse in hac urbe, qui te studiosius hanc exerceat, cum ecclesia ab Illustrissimo, et amplissimo Cardinali Farnesio tibi tradita, non tantum Musicis Flo-reat tua opera (habes enim cantores ac praefe-ctum Musices aere proprio conductos) sed etiam in ea Religio ac pietas Christiana maxime vigeat, cum quotidie viri permulti ac Mulieres in ipsa Ecclesia Sacramenta frequentent, cum magna multarum animarum consolatone. Neque soluin hac de causa Reverendus D. Asula voluit ut ii Missarum libelli tibi dicentur, veruni etiam, ut sui in te ainoris et observantiae (quae est singu-laris) aìiquot argumentum daret, cui te respon-dere, prò tua humanitate non ignoro. Accipe igitur hoc munusculum ea animi hilaritate, qua tibi datur, et me in tuorum numerum ut ascri-bas rogo ; Asulam enim tuum esse jam dixi, et scio. Vale.
Il tipografo Vincenzi ci fa palese conio fra Girolamo Conterio mantenesse a sue proprie spese de'can-tori e un Maestro di Cappella nella Chiesa di S. Giovanni del Tempio dell' ordine Gerosolomi-tano in Venezia.
--Missae Duo decemque Sacrae laudes,
tribus vocibus concinendae. R. 1). Io. Matthaeo Asula Veron. Auctore. Secunda Impresalo. - Venetiis. 1588. Apud Ri-ciardum Amadinum. - in 4°. Cantus, Tenor , et Bassus. In tutto opuscoli tre. (Senza dedicatoria ).
L' esemplare del Liceo porta nel frontespizio un'annotazione ins. di pugno del P. Martini cosi espressa : Quarta I.apressio facto Venel. p Amadinum 1595.
La musica del Soprano ha il seguente principio:
t-9-T--1---1- L. 1 A. .