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PRATICA
Jttcobus Modernus de Pinguento excu-debat Lugduni. - in fol. Ediz. prima del 1532.
Lo Schmid a pag. 255 cita una ristampa di quest'opera fatta dallo stesso impressore nel 1540; ma questa prima edizione del 1532 gli fu ignota.
Comincia il volume con due carte non numerate, la prima delle quali contiene il frontespizio, e a tergo l'Indice ; la seconda ha nel retto la dedicatoria, e nel verso è bianca.
Seguono carte CI numerate da una sola parte, la prima delle quali è occupata nel retto da una bella stampa in legno rappresentante il Presepio, con queste parole al di sotto : Cantate Dominn canltcum nouu : quia mirabilia fedi.
A tergo di detta stampa comincia la Musica.
Che questa edizione sia dell'anno 1532 lo prova la data della dedicatoria che q'ui appresso trascriviamo insieme coli' Indice delie. Messe e dei Motetti.
INDEX
Stephane gloriose . fo. ij. Adieu mes amours . fo. xvj. Ueni sponsa Christi. fo. xxiiij. Quem dicunthomines fo. xxxvij. Ces facheulx sotz . fo. xliiij. Si bona suscepimus. fo. lij. FerarieDuxHercules fo. lxiij. La Battaille . . . fo. lxxiij. Iouissance . . . . fo. lxxxiij. O salutaris hostia . fo. xclij.
MOTETTI
Stephanus autem plenus gratie . . fo. xiiij.
Libera me de morte eterna . . . fo. xxiij.
Beata dei genitrix virgo Maria . . fo. xxxvj.
Carolo a Kstanno, Jvris vtriusq ; Doctori, Sanctae sedis Apostollcae Protonotarlo, nec non Ecclesiae t.ugdunen. Corniti ac Camerario, Jacobus Modernus (la Pinguento S. D.
Quum constaret, Carole pietatis simul ac Juris An-tistes, à Musices studiosi» miru in modum ea appeti, quae tum comode tum plausibiliter sacrum facientlbus possent accini. Ipse qui in primis optarim officiti à me quale quale Suinmo Tonanti praestitum, itidem iilcyum uotis consuì-tum, exporrecta fronte tadem animu induxi, hu-jusmodi querulas, licet alloqui nusq; no sonoris-simas uoces è medio tollere. Quàm uero fauste successerit, praeóicabut nimirum qui hasce can-tilenulaa aliis non poitremae laudis contulerint. Hoc unum ausiin adserere uix ullum hujus fa-rinae praestantiua in lucem prodiis3e : si specte-inus, k canttonum sanctimoniam, & harinonicum melo», 4 demum.oculatam, D. Francisci de I.a-yolle inalgnis Musici castigationè. Veru aegre cessissem tot ac tantis amicis, id crebrò à me llagitantibus, ni prorsum stetisset sententia, hoc mei muneris fore, Carole Comes digniss. tuae celsitudini, prò tenuitate mea munusculi quid-dam otferre, quod saltelli meù in te animum testarotur: In què omnes certatim studia con-l'erre adlaborant: Vtpote quibus perspecta sit animi tui magnitudo, liberalitas, muniflcentia. Quod ipsum vel egregia corporis lineamenta lo-quuntur, Et plané in facie relucet nobiliss. uiri generosus animus.;Quae singula prosequi, no aliud esset quàm traducere caluniariue, quù prò di-gnitate, tairi absolutum uirtutis exemplar, uix iloctissimus encomiastes effigiare posset. Caeteru praeter uarias corporis & animi dotes, necno sum-ma Merari! eruditione, propuljt me tua singu-laris Musices peritia, ni} aliu meis laboribus accersire patronum, quam tua excellentia, qui ld facile posna : Et, quae tua est in oes huma-
nitas, lubes subires. llune ilaq ; librit tuo iioiiiini dicati!, Ornatissiine Comes, animo comi candidoq : excipias, & meu istud studiù boni cosulas, nò soliì peto, ueru etia oro contendoq ; Vale. Christus Seruator magnifìcentiam tuam diutissime seruet incolumem. Iteruin Vale. Lugduni, Anno. 1532.
I tre Mottetti notati nel surriferito Indice son com-
posizioni del Layolle, il quale (secondo le parole dell' impressore), fu il revisore e correttore del presente rarissimo libro.
Autori diversi. Liber primus Missarum quinque , cum Quatuor vocibus , ex di-versis authoribus excellentissimis noviter in unum congestus. Quarum nomina, it Authores sunt,
Peccata mea. . . Ohristus resurgens. l'hilomena . . . Mort et fortune. In antiphona S. S bastiani. . . ,
Venetiis Apud Ilieronvmum Scotum. 1544 - in 4.' obi. Cantus, Tenor, Altus, Bassus. - In tutto opuscoli quattro.
Questo sopra trascritto è il frontespizio del Cantus. Le altre tre parti del Tenore dell'Alto e del Basso hanno un frontespizio più conciso in questa guisa : « Diversorum authorum Missae cum Quatuor vocibus. Venetiis etc. » Quest'opera non ha dedicatoria. La conobbe lo Schmid che la riporta a car. 150. Per altro non esiste nella Biblioteca di Vienna, cosicché citandola sul!' altrui relazione incorse in qualche inesattezza.
- Sex Misse. Liber Primus Missarum
Sex. Cum Quatuor Vocibus Ex Diversis Authoribus Excellentissimis nouiter in unum congestus cum Quatuor vocibus. - Venetiis Apud Antonium Gardane. M. D. XXXXIIII - in 4.' obi. Cantus, Tenor, Altus, et Bassus. - In tutto opuscoli quattro. A tergo del frontespizio invece di dedicatoria havvi : INDEX
Missa Peccata mea Lupus.
Missa Christus resurgens Lupus.
Missa Philomena Verdelot.
Missa Mort & fortune Jachet, Berchem.
Missa Hic est Vere martir Hedin.
Missa Si bona suscepimus Finot.
L'opera è di 40 facciate, e con queste segnature; Liber primus Missarum a 4. Schmid non la riporta benché citi stampe di questo impressore a tutto il 1545.
II secondo libro di messe a quattro voci uscì dalla
stessa officina del Cardano nel medesimo anno 1541, ma col seguente titolo : ChristofoH Morales Hispalensis Missarum Quinque cum Quatuor Vocibus secundus Liber. E parimente nelP anzidetto anno 1544 pubblicò il Gardano: Libtr Terlius Misse sex. ad voces Quatuor D. Vetri Colini Noviter Impresse ac Dlligenttssime Reco-iinite. Nel Liceo trovasi eziandio il Libro Quarto delle Messe a quattro voci, e questo pure dato in luce dal Gardano nel 1544.
P. Moulu. . . . F. de Layolle . . Richafort. . . . Ja. Mouton . . . Guillaume Preuost Gardanne....
Lupus .....
-lanecquin. . . . Jo. Sarton . . , F. de Layolle . .
' Lupu6.
. Verdelot.
. . Jachet Bergem. e-
. Hesdin.